تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی بدون شك یكی از اسطوره‌های فوتبال ایران است. بازیكن و مربی سال‌های دور باشگاه استقلال كه یكی از بهترین دروازه‌بانان آسیا محسوب می‌شد این روزها با بیماری مهلك خود دست و پنجه نرم می‌كند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه فرگوسن به ناصر حجازی

نامه فرگوسن به ناصر حجازی

ناصر حجازی بدون شك یكی از اسطوره‌های فوتبال ایران است. بازیكن و مربی سال‌های دور باشگاه استقلال كه یكی از بهترین دروازه‌بانان آسیا محسوب می‌شد این روزها با بیماری مهلك خود دست و پنجه نرم می‌كند. حجازی دوست دارد هرچه زودتر به دنیای فوتبال برگردد و حالا برای این كار یك انگیزه فوق‌العاده ویژه دارد.

تقریبا تمام طرفداران حجازی این نكته را می‌دانند كه او در دوران بازیگری فرصت حضور در تمرینات باشگاه منچستر‌یونایتد انگلیس را پیدا كرد و حتی چند جلسه با این تیم تمرین كرد اما به دلایلی نتوانست پیراهن این تیم را به طور رسمی بپوشد. خود حجازی اعتقاد دارد كه مخالفت باشگاه استقلال با ترانسفر او باعث شد كه او فرصت بازی در لیگ انگلیس را از دست بدهد اما عده‌ای دیگر عقیده دارند كه ناصر حجازی نمی‌توانسته درون دروازه شیاطین سرخ بایستد چرا كه در آن زمان این باشگاه دو دروازه‌بان بسیار خوب داشته. دروازه‌بان اول این تیم درون دروازه تیم‌ملی ولز می‌ایستاد و گلر ذخیره منچستری‌ها گری‌بیلی دروازه‌بان تیم‌ملی جوانان انگلیس بوده است. نكته جالب ماجرا این است كه منچستری‌ها میهمان ایرانی خود در سال‌های دور را از یاد نبرده‌اند.

ناصر حجازی

دانشجویی كه حجازی را به یاد منچستری‌ها آورد

علاقه حجازی به منچستر‌یونایتد بر هیچ‌كس پوشیده نیست، به همین دلیل جاوید جعفری فراهانی كه یك دانشجوی ایرانی مقیم انگلیس است تصمیم می‌گیرد تا حجازی را سورپرایز كند. او در تعطیلات بین ترم به دیدار شلی مسوول رسانه‌ای باشگاه منچستر‌یونایتد می‌رود تا پیشنهادی را برای او مطرح كند. اینكه فیلمی با حضور بازیكنان و كادر‌فنی منچستر‌یونایتد ساخته شود كه طی آن شیاطین سرخ به زبان فارسی برای حجازی آرزوی سلامتی بكنند.

این پیشنهاد به دلیل حذف منچستر‌یونایتد از لیگ قهرمانان منتفی شد اما در عوض باشگاه منچستر‌یونایتد تصمیم می‌گیرد تا تقدیرنامه‌ای را برای حجازی بفرستد. روی همین اصل جاوید جعفری اطلاعات و عكس‌هایی از حجازی را برای دفتر سرالكس فرگوسن می‌فرستد و بعد از مدتی نامه‌ای از طرف سرمربی منچستر دریافت می‌كند كه تصویر آن در كنار همین مطلب به چاپ رسیده است.

نامه‌ای به امضای فرگوسن

فرگوسن در این نامه كه روی سربرگ باشگاه منچستر‌یونایتد چاپ شده از بیماری حجازی ابراز ناراحتی كرده و گفته كه تمام اعضای باشگاه منچستر‌یونایتد نگران حال او هستند. سرمربی شیاطین سرخ از حجازی به خاطر ابراز علاقه‌اش نسبت به این باشگاه تشكر كرد. فرگوسن در پایان نامه كوتاهش گفته كه حجازی روزهای سختی را پشت‌سر گذاشته اما او مطمئن است كه حال حجازی به زودی خوب خواهد شد چرا كه همه منچستری‌ها برای بهتر شدن حال او دعا می‌كنند.

تنظیم برای تبیان: حشمت بهادری    منبع: گل