تبیان، دستیار زندگی
سرالكس فرگوسن باور دارد سرانجام پس از شش سال جای خالی پیتر اشمایكل با ادوین ون درسار پر خواهد شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماه گذشته ون درسار از فولام به یونایتد پیوست. فرگوسن به تجربه دروازه‌بان سی و چهار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جای خالی دروازه بان افسانه ای


سرالكس فرگوسن باور دارد سرانجام پس از شش سال جای خالی پیتر اشمایكل با ادوین ون درسار پر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماه گذشته ون درسار از فولام به یونایتد پیوست. فرگوسن به تجربه دروازه‌بان سی و چهار ساله هلندی دل بسته است.

سرمربی یونایتد در این باره گفت:« كنار آمدن با «منطقه اشمایكل» برای دروازه‌بانان جوان دشوار بوده است. هنگامی كه سنگربان بزرگی مانند او را در تیم خود دارید، نمی‌توانی او را با دیگران مقایسه نكنی! تصمیم گرفتیم تا برای آن مبارزه كنیم و مجبور بودیم تا به دنبال تجربه و شخصیت باشیم. برای همین به این راه رفتیم و ادوین ون درسار را خریدیم. او تجربه فراوانی دارد. كاپیتان تیم ملی هلند است و در حدود یكصد بار برای این تیم به میدان رفته، قهرمان لیگ قهرمانان اروپاست و سال‌های باشكوهی را در آژاكس پشت سر گذاشته است. تجربه لیگ برتر را هم با فولام دارد. ما به این دروازه‌بان نیاز داشتیم.»

1999 اشمایكل، پس از هشت سال از یونایتد جدا شد. سنگربان پیشین تیم ملی دانمارك پنج بار در لیگ برتر، سه بار جام حذفی و لیگ قهرمانان قهرمان شد.

او یكی از بهترین‌های دهه‌ی نود جهان فوتبال بود.

مارك بوسنیچ، ماسیمو تایبی، فابین بارتز، روی كارول و تیم هووارد هرگز نتوانستند جای خالی پیتر اشمایكل را پر كنند.