تبیان، دستیار زندگی
صدمین سال تولد علامه طباطبایی بافت تابلو فرش ابریشمی نفیس در قم نمایشگاه کاریکاتور مهاجرت نیازهای کودکان در برنامه های تلویزیونی مورد توجه قرار نمی گیرد 22 فیلم مستند، متقاضی شرکت در جشنواره فجر هستند چاپ کتاب در یکصدمین سال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاپ کتاب در یکصدمین سال تولد علامه طباطبایی

بافت تابلو فرش ابریشمی نفیس در قم

نمایشگاه کاریکاتور مهاجرت

نیازهای کودکان در برنامه های تلویزیونی مورد توجه قرار نمی گیرد

22 فیلم مستند، متقاضی شرکت در جشنواره فجر هستند

چاپ کتاب در یکصدمین سال تولد علامه طباطبایی

تهران – به مناست یکصدمین سال تولد علامه طباطبایی دو جلد کتاب با عنوان "ز مهر افروخته" و "سیمای مهر در آیینه تصویر" به چاپ رسید.

کتاب "ز مهر افروخته" شامل دو بخش است که در بخش اول آن جملات و نکات نغز از علامه طباطبایی گرد آوری شده است.

در بخش دوم نیز اشعار وی که به صورت پراکنده در مجلات و کتابهای گوناگون چاپ شده جمع آوری شده است . همچنین کتاب "سینمای مهر در آیینه تصویر" مجموعه ای نفیس از تصاویر ماندگار علامه محمد حسین طباطبایی است.

بافت تابلو فرش ابریشمی نفیس در قم

تهران – یک هنرمند نوجوان قمی تابلو فرش ابریشمی نفیسی را با نقش و نگار محراب نماز ، اسامی ائمه معصومین علیهم السلام و آیاتی از کلام الله مجید بافت.

این تابلو فرش در ابعاد 84 در 146 سانتیمتر با استفاده از چهار کیلوگرم نخ ابریشم و 26 رنگ در مدت یک سال و نیم بافته شده و در آن یک میلیون و 280 هزار گره به کار رفته است . به گفته خانم موسوی بافنده این فرش نفیس ، علاوه بر شعرهایی در وصف حضرت علی (ع) که در حاشیه این تابلو فرش وجود دارد ، احادیثی از ائمه اطهار و امام علی (ع) نیز در آن نقش بسته است.

نمایشگاه کاریکاتور مهاجرت

نمایشگاه کاریکاتور مهاجرت ، شامل مجموعه ای از کاریکاتورهای سید مسعود شجاعی طباطبایی از دوم دی ماه به مدت 10 روز در نگارخانه سوره ، بر پا می شود.

علاقمندان می توانند از این نمایشگاه تا 12 دی ماه در نگارخانه سوره واقع در میدان انقلاب ، جنب سینما بهمن دیدن کنند.

نیازهای کودکان در برنامه های تلویزیونی مورد توجه قرار نمی گیرد

علیرضا خمسه بازیگر سینما و تلویزیون ضمن بیان این مطلب ، تاکید کرد: « آنچه هم اکنون از تلویزیون پخش می شود ، از وضعیت فکری و ذهنی کودکان ، دور است و اغلب بچه ها از تکراری بودن و فقدان جذابیت برنامه های کودک ، ناراضی هستند.»

22 فیلم مستند، متقاضی شرکت در جشنواره فجر هستند

این آثار در بخش " چشم واقعیت " به نمایش در می آیند و برای دریافت یک سیمرغ و یک دیپلم افتخار رقابت می کنند. در میان این متقاضیان آثاری از یاسمن ملک نصر، ایرج سالاروند، محمد احمدی، بهزاد خداویسی، رضا درستکار، علی محمد قاسمی، و سیف الله صمدیان به چشم می خورد.