تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه قم گفت: اسلامی شدن دانشگاه فقط اصلاح وضع ظاهری دانشگاه نیست، بلکه منظور تلفیق علم و دین و معنویت می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلفیق علم و معنویت لازمه اسلامی شدن دانشگاه
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی،

امام جمعه قم گفت: اسلامی شدن دانشگاه فقط اصلاح وضع ظاهری دانشگاه نیست، بلکه منظور تلفیق علم و دین و معنویت می باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، صبح امروز طی سخنانی در دیدار با رییس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با تاکید بر لزوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها، اظهار داشت:مراد از اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تنها اصلاح وضع ظاهری استاد یا دانشجو نیست، هرچند رعایت این شئون ظاهری هم لازم است.

وی اضافه کرد: دانشجو و یا طلبه باید بداند که  علم حقیقتا نور است و باید آن را در خدمت اهداف دین و وطنش قرار دهد.

امام جمعه قم با بیان این که خلاء امروز و همیشه دنیا بحث تلفیق علم با دین و اخلاق بوده است، گفت: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که علم و معنویت را با هم داشته باشد و استاد و دانشجوی آن، خدا باور و پایبند به معنویت باشند.

وی ادامه داد:وقتی تلقی از اسلامی شدن دانشگاه صرفا معطوف به ظواهر امر باشد، نتیجه این می‌شود که گاهی یک فرد به ظاهر مذهبی، وقتی برایش دامی پهن می شود ، ما می بینیم که پناهنده غرب می شود و به دین و کشورش پشت می کند، البته  از سوی دیگر افرادی وجود دارند که شاید به ظاهر متدین نباشند، اما پایبند به ارزش‌ها بوده و در خدمت به دین و کشور، راست قامت باشند.

امام جمعه قم همچنین با تاکید بر لزوم نخبه پروری و نوآوری در تولید علم گفت:متاسفانه برخی در کشور معنای درست جنبش نرم افزاری را که مورد تاکید خاص مقام معظم رهبری بود، متوجه نشدند و نسبت به این مساله مهم با دیده تردید و ناامیدی نگریستند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تاکید بر این که توجه به علم آموزی باید به عنوان یک امر مقدس و نه شغل درآمدزا مطرح باشد،گفت: هدف از طرح جنبش نرم افزاری این است که ما منتظر دستاورد علمی دیگران نباشیم؛ بلکه توانایی نواندیشی و نخبه پروری را در خودمان ایجاد کنیم و در عرصه تولید علم و فناوری به توانمندی های خود باور داشته باشیم.