تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: روایات فراوانی از اهل‌بیت‌(ع) در خصوص حقوق بشر نقل شده است که باید با دسته‌بندی این روایات آنها را به جوامع بشری معرفی نمود و چه بسا بسیاری از مردم دنیا از این طریق به اسلام جذب شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی دیدگاه اهل بیت‌(ع) در عرصه حقوق بشر به دنیا
مدیر حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: روایات فراوانی از اهل‌بیت‌(ع) در خصوص حقوق بشر نقل شده است که باید با دسته‌بندی این روایات آنها را به جوامع بشری معرفی نمود و چه بسا بسیاری از مردم دنیا از این طریق به اسلام جذب شوند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی، امروز طی سخنانی در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان قم، با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر حوزه با جمعیت هلال احمر بیان داشت: در گذشته جلساتی را با آیت الله غیوری نماینده ولی فقیه در هلال احمر و نمایندگان ایشان در مورد همکاری حوزه با این نهاد امدادی داشته‌ایم که ظاهرا یک تفاهم نامه ای هم در این باره نوشته شد تا بدین وسیله  بیشتر بتوانیم از توان حوزه  برای اعزام  مبلغ به هلال احمر استفاده کنیم.

وی با بیان این که جمعیت هلال احمر یک جمعیت دینی ، اسلامی و انسانی به شمار می رود، خاطر نشان کرد: الحمدلله با توجه به این که جوانان عضو هلال احمر، مومن، معتقد و علاقه مند به مسایل دینی می‌باشند، زمینه خوبی برای اعزام مبلغ از حوزه به این جمعیت تلاشگر که خدمات بسیاری از خود بر جای گذاشته است، وجود دارد.

آیت الله مقتدایی هم چنین با اشاره به این که هلال احمر قم باید الگوی  سایر استان ها باشد، گفت: هر یک از خدمات انسانی شما در هلال احمر می تواند برای نجات شما در روز جزا کافی باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دیدگاه مترقی اسلام در خصوص جایگاه انسان در نظام هستی گفت: روایات زیادی در خصوص حقوق بشر از اهل بیت (ع) نقل شده است و لازم است افرادی ماموریت یابند این روایات را دسته‌بندی کرده  و چه بسا بسیاری از مردم دنیا از این طریق جذب اسلام شوند.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با بیان این که پس از وقوع هر حادثه و بلای طبیعی همچون زلزله،  طلاب باید اولین گروهی باشند که به منطقه حادثه دیده اعزام می شوند، خطاب به مسئولان جمعیت هلال احمر گفت: شما می توانید با  معاونت پژوهشی حوزه، به ویژه انجمن‌های علمی آن ارتباط داشته و جلساتی را با آن‌ها داشته باشید تا با تعامل و همکاری بیشتر حوزه و جمعیت هلال احمر، شاهد خدمات و برکات بیشتری به ویژه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف نامیده شده باشیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات دارویی هلال احمر به نیازمندان قم، گفت: در ابتدای امسال در جلسه شورای اداری به این نکته اشاره کردم که سال همت مضاعف و کار مضاعف باید از قم شروع شود و این شهر در این زمینه الگو باشد بنابراین شما هم می‌توانید از ظرفیت بسیار بالای حوزه علمیه استفاده لازم را ببرید.