تبیان، دستیار زندگی
دوپینگی های فوتبال مشخص شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوپینگی های فوتبال مشخص شدند

فوتبال و دوپینگ

احمد هاشمیان، رئیس كمیته پزشكى فدراسیون فوتبال از رمزگشایى سه نمونه مثبت اعلام شده توسط آزمایشگاه كلن آلمان خبر داد و گفت: پس از رمزگشایى از سه نمونه مثبت دریافتى از این آزمایشگاه مشخص شد دو نمونه مربوط به بازیكنان حاضر در لیگ برتر فوتبال و یك نمونه مربوط به بازیكن شاغل در لیگ برتر فوتسال است. نمونه هاى مربوطه از بازیكنان حاضر در فصل جارى مسابقات بوده و در همین روزها به باشگاهها و بازیكنان مورد نظر ابلاغ مى شود و آنها تنها 24 ساعت مهلت دارند تا نسبت به درخواست نمونه دوم خود اقدام كنند.

هاشمیان ادامه داد: در صورتى كه بازیكنان متخلف اقدام به درخواست نمونه دوم نكنند فوراً تشكیل جلسه مى دهیم و رأى نهایى را هم ظرف یك هفته آینده اعلام مى كنیم.

دوپینگ

اما پس از انتشار این خبر تلاش ها برای شناسایی نام ورزشکاران دوپینگی آغاز شد و  تحقیقات حكایت از این داشت نام دو بازیكن از سه بازیكن دوپینگى مشخص شده است.

این دو بازیكن دوپینگى « ح-ك » و « ع-د » هستند، یكى از آنها در تیم سرشناس و پولدار تهرانى بازى مى كند و دیگرى عضویت یك تیم پرطرفدار شهرستانى را دارد كه تاكنون موفق به بازى كردن نشده است. یكى از این دو بازیكن پیش از این به خاطر استفاده از مواد نیروزا محروم شده بود اما گویا برایش درس عبرت نشد و حالا محتمل به نظر مى رسد با محرومیت مادام العمر روبه رو شود.

قرار است نام این فوتبالیست هاى دوپینگى به زودى (شاید تا آخر هفته) رسماً اعلام شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری