تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی بوكس جوانان برای نخستین بار در تاریخ نوزده ساله بوكس ایران درمسابقه‌های قهرمانی جهان شركت خواهد كرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی بوکس در اندیشه درخشش

تیم ملی بوکس

تیم ملی بوكس جوانان برای نخستین بار در تاریخ نوزده ساله بوكس ایران درمسابقه‌های قهرمانی جهان شركت خواهد كرد.

به نقل از ایسنا، تیم ملی ایران با تركیب حسین اسماعیلی در وزن 48 كیلوگرم از خوزستان، دروزن 51 كیلوگرم آرمین امجدیان ازكردستان، در وزن 54 كیلوگرم پیام خاك رنگین از كرمانشاه، در وزن 57 كیلوگرم غلامرضا سوزنی از كرمانشاه، دروزن 60 كیلوگرم رضا رومیانی ازلرستان، دروزن 69 كیلوگرم سامان تیموریان از لرستان، دروزن 75 كیلوگرم داریوش حسینی از تهران، دروزن 81 كیلوگرم بیژن خجسته از آذربایجان غربی، در وزن 91 كیلوگرم سالار غلامی از كرمانشاه به باكو محل برگزاری مسابقه‌ها می‌رود.

آناتولی گابریلف به عنوان سرمربی و محمد عاشری به عنوان مربی تیم اعزامی را همراهی می‌كنند. فتح‌اله صابری هم سرپرست تیم اعزامی است.

**‌ روحیه بالای تیم؛

تركیب تیم ملی اعزامی به باكو نسبت به مسابقه‌های قهرمانی آسیا در تهران كاملا تغییر كرده و بیش از نیمی از تیم عوض شده‌اند. این اقدام فدراسیون و كادرفنی هم مثبت است و هم منفی.

مثبت از آن جهت كه ملی‌پوشانی كه در مسابقه‌های تهران خوب كار نكردند عوض شدند و نفرات جانشین انگیزه‌ی زیادی دارند تا توانایی‌های خود را ثابت كنند.

منفی بودن این اقدام از آن جهت است كه بوكسورها تجربه كمی از حضور در میادین بین‌المللی دارند. بوكسوری كه هیچ مسابقه رسمی را تجربه نكرده می‌خواهد به یكباره وارد مسابقات سنگین قهرمانی جهان شود.

** ارزیابی وزن به وزن ملی‌پوشان؛

در وزن 51 كیلوگرم آرمین امجدیان كه مدال برنز قهرمانی آسیا در تهران را در كارنامه دارد اصلی‌ترین شانس است. او سال گذشته هم برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان شركت كرد.

در وزن 48 كیلوگرم حسین اسماعیلی اولین مسابقه برون مرزی رسمی خود را تجربه می‌كند. او جانشین مسعود ریگی شده است كه در آسیایی تهران مدال طلا كسب كرد. اسماعیلی در مسابقات قهرمانی كشور و انتخابی تیم ملی بسیار خوب ظاهر شد و همه حریفان را شكست داد.

تیم ملی بوکس در اندیشه درخشش

در وزن 54 كیلوگرم، پیام خاك رنگین شانس اندكی دارد. او در مسابقات آسیایی تهران هم حضور داشت اما در همان دور نخست شكست خورد و حذف شد. در وزن 57 كیلوگرم، غلامرضا سوزنی از مهد بوكس ایران (كرمانشاه) است و درمسابقه‌های برون مرزی هم همراه تیم شركت داشته اما مدالی كسب نكرده است.

دروزن 60 كیلوگرم رضا رومیانی هم یكی از شانس‌های خوب تیم است. او در تورنمنت‌های صربستان و اوكراین همراه تیم ملی بود و یك مدال نقره و یك مدال برنز در كارنامه دارد.

او در مسابقات آسیایی تهران نتوانست به جمع چهار نفر راه پیدا كند اما باتجربه‌ای كه در این رقابت‌ها كسب كرد می‌تواند در جهانی باكو موفق شود.

دروزن 69 كیلوگرم سامان تیموریان همراه تیم دو تورنمنت صربستان و اوكراین را حضور داشت اما عملكردخوبی از خود نشان نداد. در اوزان 81 كیلوگرم بیژن خجسته و91 كیلوگرم سالار غلامی هر دو در مسابقات آسیایی تهران مبارزه كرده‌اند، اما مدال نگرفتند. آنها هم به نسبت به بقیه تجربه بالایی دارند.

**‌ عدم آمادگی مهمترین مشكل تیم ملی؛

تیم ملی در حالی به باكو می‌رود كه آمادگی مطلوبی ندارد و این مساله را كادر فنی تیم ملی بارها و بارها اعلام كرده‌اند. تیم ملی در فاصله دو ماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران و قهرمانی جهان در باكو شركت می‌كرد كه فدراسیون ارجحیت را به مسابقات تهران داد.

تیم ملی برای شركت در آن رقابت‌ها در پنج تورنمنت در كشورهای صربستان، اوكراین و باكو شركت داشت و در مسابقات تهران نتیجه قابل قبولی گرفت و برای نخستین بار به مقام سوم آسیا دست یافت اما، پس از این رقابت‌ها بود كه تعطیلات عید نوروزمزید بر علت شد تا ملی‌پوشان نتوانند به اردو بیایند و آن آمادگی لازم را بدست آورند.

تیم ملی بوکس

**‌ نتیجه‌ی مطلوب؛

اگر بوكسوری بتواند درنخستین حضوردر مسابقات قهرمانی جوانان جهان به جمع هشت نفر پایانی راه پیدا كند كاری بزرگ انجام داده است.

** نبود طلایی‌های تهران مشكل بزرگ؛

در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران مسعود ریگی در وزن 48 كیلوگرم و فرهاد مولایی در وزن مثبت 91 كیلوگرم مدال طلا كسب كردند اما، این دو ملی پوش همراه تیم در باكو نخواهند بود. ریگی چون سنش بالاتر رفته به باكو نمی رود. مولایی هم به خاطربیماری فشار خونش كه هنوز از سوی هیچ منبعی تایید نشده است همراه تیم نیست!

**‌ سهمیه‌های المپیك نوجوانان؛

تیم ملی جوانان ایران در حالی به باكو می‌رود كه از هر تیم سه نفر می‌توانند سهمیه حضور در نخستین دوره بازیهای المپیك نوجوانان در سنگاپور را كسب كنند. ایران با 9 بوكسوری كه اعزام می‌كنند امیدوار است قرعه مناسبی در راه باشد و ملی‌پوشان بتوانند سهمیه بگیرند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری