تبیان، دستیار زندگی
علیرضا حیدری: دیگر كشتی نمی‌گیرم؛ سایرین نیز به خاطر من فنا شدند علیرضا حیدری دارنده‌ی شش مدال كشتی جهان و المپیك در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی كشتی شركت نكرد و كمیته‌ی فنی فدراسیون نیز وی را از مسابقات جهانی سال 2005 در ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کناره گیری علیرضا حیدری از کشتی

علیرضا حیدری:
دیگر كشتی نمی‌گیرم؛ سایرین نیز به خاطر من فنا شدند


علیرضا حیدری دارنده‌ی شش مدال كشتی جهان و المپیك در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی كشتی شركت نكرد و كمیته‌ی فنی فدراسیون نیز وی را از مسابقات جهانی سال 2005 در بوداپست مجارستان كنار گذاشت تا قانون انتخابی اجرا شود.

حیدری در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: به دلیل این كه مصدوم بودم و نتوانستم به حد لازمی از آمادگی برسم در مسابقات انتخابی شركت نكردم، اما احساس می‌كنم تصمیمی كه در مورد ما گرفته شد، مغرضانه بوده و سایر بچه‌ها نیز به خاطر من فنا شدند.

وی افزود: هیچ اعتراضی ندارم چون از كشتی دل خوشی ندارم و تنها سختی‌هایش برایم بوده است. زمانی كه در تابستان همه استراحت می‌كردند، در صبح‌های سرد زمستان تمرین می‌كردم و این همه وزن كم كردم تا نتیجه‌اش دست و پا و ابروی شكسته باشد. بنابراین رغبتی برای ادامه به كشتی ندارم و دیگر كشتی نخواهم گرفت.

حیدری در پاسخ به این سوال كه انتظارت از كادر فنی چه بوده است، گفت: احساس می‌كردم كه شرایط خاصی برایم ایجاد شود اما بدتر نیز شد. حق من این بود تا با نفر برتر مسابقات انتخابی برایم كشتی می‌گذاشتند اما خصومت‌های شخصی باعث شد شان من حفظ نشود. البته هیچ اعتراضی هم ندارم چرا كه می‌توانم به زندگی خود برسم و تا به حال نیز مدال‌های خود را گرفته‌ام.

وی ادامه داد: اگر بحث قانونمندی مطرح است، همانطور كه عدم حضور در انتخابی باعث حذف كشتی‌گیری می‌شود، نفر اول این مسابقات نیز باید به رقابت‌های جهانی اعزام شود.

قهرمان سال 98 جهان خاطرنشان كرد: با این كه از تصمیم گرفته شده ناراحت نیستم، اما یك مادر هیچ گاه بچه‌اش را هر چند كه بد باشد، دور نمی‌اندازد، اما تصمیمات گرفته شده همانند یك نامادری بود كه بچه را دور می‌اندازد تا خوش باشد.

حیدری در پایان گفت: برای قهرمان مسابقات انتخابی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تیم ملی در مسابقات جهانی مجارستان نتیجه خوبی بگیرد.