تبیان، دستیار زندگی
عملکرد کتابخانه الکترونیکی تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین روز شنبه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین و کارشناسان این کتابخانه در رادیو معارف قزوین تشریح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشریح عملکرد کتابخانه الکترونیکی تبیان قزوین در رادیو معارف

کتابخانه تبیان قزوین

عملکرد کتابخانه الکترونیکی تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین روز شنبه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین و کارشناسان این کتابخانه در رادیو معارف قزوین تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی، «حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی» در این برنامه رادیویی گفت: مهمترین هدف اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از راه اندازی کتابخانه الکترونیکی تبیان به حداکثر رساندن میزان دسترسی به اطلاعات، رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران در کمترین زمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، ترویج و نشرفرهنگ دینی و پژوهشی ،جذب پژوهشگران و محققین و جوانان و شناسایی جامعه هدف و تعیین شاخصهای علمی و فرهنگی را از دیگر اهداف راه اندازی کتابخانه الکترونیکی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برشمرد.

وی اضافه کرد:کتابخانه الکترونیکی علوم و فناوری تبیان با مهیا کردن مجموعه ای گسترده از پایگاههای اطلاعاتی جامع در حوزه های مختلف فارسی و لاتین بصورت حضوری نیازهای کاربران را تامین می کند.

تبیان قزوین

کارشناس کتابخانه الکترونیکی تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر با برخورداری از 50 دستگاه کاربری و دسترسی به منابع الکترونیک در حال سرویس دهی به مراجعان است

این کارشناس با بیان اینکه در این کتابخانه پایگاه های اطلاعاتی به دو صورت (online) و (offline) ارائه می شود، افزود: پایگاه اطلاعاتی online،حاوی 123/432/1 هزار رکورد اطلاعاتی می باشد که این پایگاه خود شامل پایگاه های عمومی و موضوعی است.

وی اظهار داشت: مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در 7 استان صرفاً یک نماینده را به عنوان شاخه در آن استان معرفی می کند که کتابخانه الکترونیکی تبیان استان قزوین در حال حاضر تنها شاخه پذیرفته شده این مرکز در استان است، این مرکز بین منطقه ای بوده و 4 کشور منطقه در آن عضویت داشته و به این کشورها سرویس های کتابخانه الکترونیک ارائه میگردد.

کارشناس کتابخانه  افزود:پایگاه اطلاعاتی offline شامل نمامتن ها است که در قالب آرشیو مقالات و نشریات، گزارشها و داستان، نقد و شعر می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی