تبیان، دستیار زندگی
سه بازی باقی‌مانده از هفته‌ی سی‌ویكم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران دوشنبه با مبارزه‌ی نمایندگان آسیایی كشورمان پیگیری می‌شود ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال آسیایی ها برای آسیایی شدن

دیدار استقلال - ذوب اهن

سه بازی باقی‌مانده از هفته‌ی سی‌ویكم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران دوشنبه با مبارزه‌ی نمایندگان آسیایی كشورمان پیگیری می‌شود.

سه مسابقه باقیمانده از هفته سی‌ویكم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی فردا برگزار می‌شود كه در حساسترین نبرد استقلال میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

پس از انجام بازی‌های این هفته لیگ دوباره تعطیل می‌شود و حدود دو هفته دیگر تیم‌ها باید هفته سی‌ویكم این رقابت‌ها را برگزار می‌كنند.

* استقلال - ذوب‌آهن؛ ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 17:30

بی‌شك این بازی نه تنها مهمترین رقابت است كه حساسترین بازی هفته سی‌ویكم خواهد بود، چرا كه هر دو تیم استقلال و ذوب‌آهن جزو تیم‌هایی ابتدایی جدول و از سوی دیگر مدعیان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا هستند. ذوب‌آهن با 54 امتیازی كه تاكنون در لیگ بدست آورده می‌تواند با پیروزی بر آبی‌پوشان تهرانی و به امید به شكست خانگی سپاهان به اختلاف 2 امتیازی با همشهری صدرنشینش برسد. آنها البته در بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان مقابل تیم قعرنشین الوحده یك بر صفر بازنده شدند تا صعودشان به مرحله بعد به عنوان تیم نخست به دیدار هفته پایانی منوط باشد.

هم‌چنین استقلال هم 49 امتیاز در لیگ دارد كه البته قطعا قهرمانی را در این فصل از دست داده و با توجه به كنار رفتن از جام حذفی تنها هدفش در رقابت‌های داخلی حضور میان سه تیم ابتدایی جدول لیگ و كسب سهمیه آسیایی است. جدی‌ترین رقبای استقلال، پرسپولیس و استیل‌آذین هستند اما این تیم با توجه به تساوی قرمزهای تهرانی مقابل تراكتورسازی، می‌توانند به لطف پیروزی خانگی بر ذوب‌آهن، عقب‌افتادگی امتیازی در داربی را جبران كرده و یك‌قدم بالاتر از پرسپولیسی‌های 51 امتیازی بایستند. استقلال تقریبا صعودش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم نخست را قطعی كرده و در صورت دوم شدن سپاهان در گروهش كه بسیار محتمل است، باید در ورزشگاه ‌آزادی میزبان تك‌بازی پلی‌آف برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی باشد.

سپاهان - راه آهن

* سپاهان - راه‌آهن؛ ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 17:30

این بازی هم می‌تواند از دیدارهای حساس این هفته باشد چرا كه سپاهان با كسب سه امتیاز خانگی از این بازی به امتیاز 62 رسیده و تنها یك رقیب دیگر برای رسیدن به قهرمانی آن هم تنها روی كاغذ خواهد داشت. سپاهان كه در لیگ قهرمانان آسیا تاحدودی با افت نسبی مواجه بود، در دو بازی اخیرش مقابل پاختاكور و الشباب دو پیروزی بدست آورد تا امید صعودش را در آن رقابت‌ها پررنگ‌تر از قبل كند. آنها البته در تلاشند با موفقیت در دیدار پایانی و با در نظر گرفتن نتیجه بازی پاختاكور والشباب، بتوانند صدرنشین گروه شده و در مرحله بعدی ضمن عدم برخورد با استقلال در تهران، میزبان تك‌بازی پلی‌آف باشند.

حریف این تیم یعنی راه‌آهن هم در دو هفته گذشته لیگ نتایج خوبی كسب نكرد و پس از گذشت چندین و چند هفته دوباره در جمع سه كاندیدای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفت. راه‌آهن اكنون با 34 امتیاز شانزدهم است اما این جایگاه را در شرایطی دارد كه تنها با یك برد و شكست احتمالی چهار تیم بالایی‌اش می‌تواند به یك‌باره در رده دوازدهم جدول بایستد. این حالت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ را حتی نسبت به دوره‌های پیشین چند برابر كرده است.

سایپا - مس

* سایپا - مس؛ ورزشگاه شریعتی كرج، ساعت 17:30

سایپا در حال حاضر با 38 امتیاز رده دهم جدول را در اختیار دارد، شاید بتوان آنها را تاحدی رها شده خطر سقوط به لیگ دسته یك دانست اما روی كاغذ این تیم اگر در دو بازی آتی‌اش موفق نباشد، می‌توان آن را میان سه تیم پایینی جدول دید.

سایپا البته این فصل بازیكنان زیادی را نسبت به فصل پیش از دست داد و محمد مایلی‌كهن سرمربی این تیم دست به جوانگرایی فوق‌العاده‌ای زد؛ این سرمایه گذاری در اواخر لیگ امسال به بازدهی نسبتا خوبی رسید و قطعا برای فصل آینده پتانسیل بالایی برای این تیم خواهد بود.

همچنین تیم مس چهارمین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا كه صعودش به مرحله بعدی این رقابت‌ها مشخص نیست در چندین هفته گذشته شرایط خوبی پیدا كرده است. آنها در لیگ توانستند تاحدی از انتهای جدول فاصله بگیرند اما فشردگی مسابقات و حساسیت ایجاد شده در انتهای جدول باعث شد تا این تیم اكنون با 35 امتیاز در جایگاه پانزدهم بایستد. غلبه راه‌آهن بر سپاهان و عدم پیروزی مس در این مسابقه، دوباره آنها را در میان سه تیم پایانی قرار می‌دهد. مس در آخرین بازی لیگ قهرمانان هم جدال سختی را با الهلال عربستان كه اكنون صدرنشین گروه است در كرمان خواهد داشت. پیروزی مس در این مسابقه احتمالا می‌تواند منجر به صعود دیگر نماینده كشورمان به مرحله پلی‌آف لیگ آسیا شود.

به گزارش ایسنا؛ با پایان یافتن رقابت‌های هفته سی‌ویكم تیم‌ها 13 روز تعطیل خواهند بود و دوازدهم اردیبهشت هفته سی‌و‌دوم را برگزار می‌كنند. این وقفه به دلیل برگزاری آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و انجام دو بازی نیمه نهایی جام حذفی صورت می‌گیرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری