تبیان، دستیار زندگی
ایران مایكل رامى خواهد فدراسیون تنیس ایران براى حضور مایكل شهباز در تیم ملى اقدام مى كند. شهباز تنیسور ایرانى تبار در مسابقه هاى تنیس ویمبلدون بریتانیا به مقام قهرمانى رسیده است و فدراسیون ایران علاقه مند به حضور او در تیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش تنیسور ایرانى تبار در ویمبلدون

ایران مایكل رامى خواهد


فدراسیون تنیس ایران براى حضور مایكل شهباز در تیم ملى اقدام مى كند.

شهباز تنیسور ایرانى تبار در مسابقه هاى تنیس ویمبلدون بریتانیا به مقام قهرمانى رسیده است و فدراسیون ایران علاقه مند به حضور او در تیم ملى است.

این فدراسیون كه بیش از این تلاش زیادى كرد تا آندره آغاسى تنیسور ایرانى الاصلى را كه به بالاترین سطح تنیس جهان رسیده بود، به ایران بازگردانده اما به نتیجه نرسید، این بار مى خواهد سریع اقدام كند. علیرضا خروشى رییس فدراسیون مى گوید: «خیلى زود باید برویم سراغش.»

براى فدراسیون ایران مهم است كه مایكل ایرانى بودنش را انكار نكرده: «اگر ما به این نتیجه برسیم كه او اصلیت ایرانى دارد و مایل است كه براى ما بازى كند، از طریق رابطه هایى كه داریم با او تماس مى گیریم. ما در گذشته دنبال آغاسى بودیم اما متأسفانه او مدتى ایرانى بودنش را انكار مى كرد .الان خیلى مهم است كه او گفته ایرانى است.»

مشكل دیگرى كه فدراسیون دارد، اسپانسر هاست.

«تنیس با فوتبال یا هر رشته دیگرى فرق مى كند. آنها از طریق اسپانسرهاى شان شارژ مى شوند و در این رشته بازیهاى زیادى در سطح ملى برگزار نمى شود. فقط در دیویس كاپ ها تیم ملى تنیسورها مهم است. در بقیه رقابت ها تنیسورها به صورت انفرادى شركت مى كنند تا موفقیت شان را در رنكینگ جهانى بالا ببرند.»

با این حال خروشى امیدوار است. پیش از این تنیسورهایى بوده اند كه در خارج از ایران زندگى مى كردند اما براى تیم ملى به ایران بازگشته اند: «خانم رضایى اولین تنیسورى بود كه به ایران آمد. او در دوره پیش در بازیهاى كشورهاى اسلامى به ایران آمد و در دوره چهارمین این بازیها هم براى تیم ما بازى مى كند. براى دیویس كاپ هم رامین زریانى از كویت آمد. ما از این موردها زیاد داشتیم.»

اما شهباز متفاوت تر از بقیه است. او با 17 سال سن كه عضو تیم جام دیویس نوجوانان امریكا است مى تواند سال ها كمك تیم ایران در مسابقه هاى مهم باشد. اگر تنیس ایران به او نیاز دارد باید كمى عجله كند.