تبیان، دستیار زندگی
شاعران خارجی شرکت‌کننده در «نخستین همایش شاعران ایران و جهان» پس از بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا) و آشنایی با فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف این خبرگزاری، با حضور در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب با فعالیت‌های متنوع و متعدد این موسسه و نشری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی شاعران خارجی با فعالیت‌های موسسه خانه کتاب
جمع شاعران

شاعران خارجي شرکت‌کننده در «نخستين همايش شاعران ايران و جهان» پس از بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) و آشنايي با فعاليت‌ها و بخش‌هاي مختلف این خبرگزاری، با حضور در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب با فعالیت‌های متنوع و متعدد این موسسه و نشریات وابسته آن آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، داریوش مطلبی، مدیر کارنامه نشر در سرای اهل قلم نحوه فعالیت‌های موسسه خانه کتاب را برای شاعران خارجي شرکت‌کننده در «نخستين همايش شاعران ايران و جهان» تشریح کرد.

وی در سخنان خود به فعالیت‌های سرای اهل قلم و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و همچنین نشریات موسسه خانه کتاب همچون کتاب هفته، کتاب ماه و مرجع نشر اشاره کرد و چگونگی فعالیت و موضوعاتی را که این نشریات به آن‌ها می‌پردازند، تشریح کرد.

در ادامه این نشست برخی از شاعران پرسش‌های خود را مطرح کردند.

مراسم افتتاحيه «نخستين همايش شاعران ايران و جهان» امروز(شنبه 28 فروردین ماه ) ساعت 16 در تالار وحدت تهران و با حضور رییس جمهوری و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز مي‌شود.

شاعراني از كشورهاي آلباني، آذربايجان، اردن، ارمنستان، افغانستان، اندونزي، اروگوئه، بنگلادش، پاكستان، پرو، تاجيكستان، تركيه، تونس، چين، روسيه، رماني، سريلانكا، سنگال، سودان، سوريه، صربستان، دانمارک، لبنان، فليپين، قزاقستان، قطر، عمان، عراق، هندوستان، هلند و يونان در اين همايش شركت مي‌كنند.

50 شاعر ایرانی در نخستين همايش شاعران ايران و جهان حضور دارند.

اين همايش از 28 تا 31 فروردين سال جاري در سه شهر تهران، اصفهان و شيراز برگزار مي‌شود.