تبیان، دستیار زندگی
این دستگاه پرزرق و برق که حتی از آن با عنوان یک آیفون بزرگ تر یاد می کنند، خیلی ها را غافلگیر کرد و نشان داد این همه سر و صدا بی دلیل نبوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"آی‌پد" اپل همه را غافلگیر کرد

فقط چند روز از عرضه آی پد اپل به بازار می گذرد، اما این دستگاه پرزرق و برق که حتی از آن با عنوان "یک آیفون بزرگ تر" یاد می کنند، خیلی ها را غافلگیر کرد و نشان داد این همه سر و صدا بی دلیل نبوده است. آی پد در کلام دستگاه فوق العاده برای تماشای تصاویر HD است و از آن بهتر، خواندن کتاب الکترونیکی روی صفحه نمایش آن زیر نور آفتاب است که از آسانی دست کمی از مطالعه یک کتاب چاپی ندارد. آمار فروش آی پد گواهی بر این مدعاست. تبلت اپل که فعلا تنها در بازار آمریکا به فروش می رسد، در روز نخست عرضه، 700 هزار دستگاه فروخته است. این در حالی است که خوش بین ترین کارشناسان فروش 200 تا 300 هزار دستگاه آی پد در روزهای نخست فروش را تخمین زده بودند. در این گزارش به 10 ویژگی مهم و قابل توجه آی پد نگاهی می اندازیم.

آی‌پد اپل همه را غافلگیر کرد

1- سریع و برق آسا

نقدهای اولیه از آی پد، همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که تبلت اپل به طرز شگفت آوری سریع است. کارشناسان پربیراه نگفته اند که همه چیز روی آی پد مثل برق سریع است؛ برنامه ها در یک چشم به هم زدن بارگذاری می شوند و گشت و گذار در وب از آیفون روان تر و پرسرعت تر است.

2- سنگین تر از پیش بینی ها

750 گرم برای یک تبلت، وزن پایینی است، بخصوص وقتی آن را با وزن مک بوک ایر یک کیلو و 750 گرمی مقایسه می کنید که آن هم در رده نوبت بوک های بسیار سبک قرار دارد. اما وقتی اولین بار آی پد را به دست بگیرید، احساس می کنید این دستگاه نسبت به حجمش باید سبک تر از اینها از کار در می آمد. شما نگران منقبض شدن عضلات دست تان نباشید، اما بعد از یک ساعت مطالعه کتاب الکترونیکی روی آی پد باید آن را زمین بگذارید. کاهش وزن آی پد یکی از ویژگی هایی است که در مدل بعدی اپل خواهد توانست با تکیه بر آن بازار این محصول را داغ نگاه دارد.

3- کیندل بهتر از آی پد

آی پد از نظر تنوع رنگ و جلوه گرافیکی و ورق زدن صفحات کتاب های الکترونیکی یک سرو گردن بالاتر از کیندل آمازون است. با وجود این مزیت کیندل و جوهر الکترونیکی سیاه و سفیدش در این است که خود متن به خوبی روی نمایشگر خودنمایی می کند، اما رنگ  ها در آی پد زیر نور خورشید رنگ می بازند و شفافیت خود را از دست می دهند که این یک امتیاز منفی برای آی پد به عنوان یک کتابخوان الکترونیکی به حساب می آید.

4- کیبورد غیرمعمول

تایپ کردن روی آی پد تجربه کاملا متفاوت و نویی است. کیبورد مجازی آی پد نه شبیه کیبورد گوشی های لمسی است و نه تشابهی با کیبوردهای فیزیکی بزرگ دارد.

آی‌پد اپل همه را غافلگیر کرد

کار کردن با این کیبورد قلق خاص خود را دارد که زود دست تان می آید. آی پد هم به کمک شما می شتابد و غلط های تایپی را به طور خودکار اصلاح می کند. مدل های مختلفی برای تایپ کردن روی آی پد وجود دارد؛ آی پد را روی میز بگذارید (که به خاطر سطح صافش نامطلوب است). روی دو پا قرار دهید. با یک دست نگه دارید و با دست دیگر تایپ کنید، یا یک کیبورد 80 دلاری مخصوص آی پد بخرید.

5- یو اس بی، بی یو اس بی

آی پد ظاهرا با کابل یو اس بی شارژ نمی شود و فقط با آداپتور مخصوص خود قابل شارژ است. البته گفته می شود آی پد پس از هر بار شارژ کامل بیش از 10 ساعت کار می کند.

6- تجربه ویدیئویی بی نظیر

اگر از خریداران خوش شانس آی پد باشید، احتمالا اولین کاری که پس از بیرون آوردن دستگاه از بسته بندی می کنید، تماشای یک تصویر ویدیویی است. اگر یک بار روی آی پد فیلم ببینید، دیگر دور کامپیوتر و تلویزیون و هر وسیله دیگری از این قبیل را خط می کشید.

7- بازتاب نور محیط

دیدن تصاویر ویدیویی روی آی پد، یکی از بهترین قسمت های کار با این تبلت است، اما باید با انعکاس تصاویر روی نمایشگر آن بسازید. انعکاس نور محیط هنگام ایمیل زدن و مرور در وب زیاد دست و پا گیر نیست، اما هنگام تماشای فیلم و بخصوص در صحنه های تاریک، تو چشم می زند.

8- مکان یابی با وای فای

مدل ابتدایی آی پد فاقد GPS است و فقط از وای فای پشتیبانی می کند.

آی‌پد اپل همه را غافلگیر کرد

اما مدل وای فای آی پد به خوبی تمام اتصالات بی سیم دور و اطراف تان را شناسایی می کند و از همین طریق قادر است موقعیت شما را شناسایی کند و نزدیک ترین سرویس ها مانند رستوران ها یا پمپ بنزین ها را به شما معرفی کند.

9- تماس با آی پد

اپل قول داده بود که تمام برنامه های آیفون، در آی پد هم اجرا خواهد شد، اما قضیه در مورد اسکایپ فرق می کند، به طوری که بسیاری از مصرف کنندگان از پشتیبانی آی پد از این نرم افزار تماس اینترنتی رایگان نامطمئن بودند. اما اسکایپ روی آی پد کار می کند و کیفیت صدای آن با آیفون مو نمی زند.

10- آی پد بزرگ و آیفون کوچک

وقتی یکی دو ساعت آی پد دست تان بگیرید و به اندازه اش عادت کنید، آیفون دیگر به چشم تان بسیار کوچک به نظر می رسد.

بخوانید:

گزارش تصویری از کنفرانس اپل

ترجمه: علی ارسلان شهلا

منبع: آسوشیتدپرس

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی