تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر الاهلی عربستان در هفته پنجم هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر صعود خود به مرحله دوم این رقابتها را قطعی کرد تا نخستین تیم ایرانی باشد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود استقلال و ذوب آهن در آسیا

استقلال - الاهلی

تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر الاهلی عربستان در هفته پنجم هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر صعود خود به مرحله دوم این رقابتها را قطعی کرد تا نخستین تیم ایرانی باشد که به مرحله حذفی این لیگ آسیایی صعود می کند.

در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 17:30 دقیقه روز چهارشنبه دو تیم استقلال تهران و الاهلی عربستان به قضاوت "سان بائو جی" از چین و در حضور نزدیک به 65 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان صمد مرفاوی با نتیجه 2 بر یک برابر حریف خود به پیروزی رسیدند.

در شروع این دیدار استقلال بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد و با حمایت هوادارانش توانست دروازه الاهلی را به خطر بیندازد و در دقیقه 25 توسط سیدمهدی سیدصالحی به گل برتری دست یافت.

این برتری دوام زیادی نداشت و در دقیقه 35 " ویکتور " از روی نقطه پنالتی و به دنبال خطای سیاوش اکبرپور روی مهاجم الاهلی دروازه استقلال را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در شرایطی که نیمه اول رو به پایان بود امیرحسین صادقی ضربه کرنز ارسالی جانوآریو را با ضربه سر به گل تبدیل کرد تا شاگردان صمد مرفاوی نیمه اول را با پیروزی 2 بر 1 به پایان برسانند.

استقلال - الاهلی

در نیمه دوم تیم الاهلی فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کرد تا بتواند بازی را به تساوی بکشاند اما مقابل دفاع منسجم آبی پوشان راه به جایی نبرد.

در دقایق پایانی این دیدار آرش برهانی که به جای فرهاد مجیدی وارد میدان شده بود یک موقعیت تک به تک را از دست داد با این حال استقلال توانست در پایان با برتری 2 بر 1 صعود خود به مرحله دوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دیگر نماینده کشورمان علی رغم شکست  برابر الوحده امارات توانست جواز حضور در مرحله پلی آف را بدست آورد.

تیم فوتبال ذوب آهن در پنجمین دیدار خود مقابل نماینده امارات تن به شکست داد اما به دنبال تساوی تیم‌های الاتحاد عربستان و بنیادکار ازبکستان، تیم ذوب آهن اصفهان جواز صعود به مرحله دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

تیم ذوب آهن که با شکست غیر منتظره برابر الوحده صعودش به مشکل برخورده بود ساعتی بعد با تساوی یک بریک تیم‌های الاتحاد عربستان و بنیادکار ازبکستان توانست جواز صعود به مرحله دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

ذوب آهن

با نتیجه‌ای که در دیدار تیم‌های الاتحاد و بنیادکار رقم خورد، تیم عربستانی با هشت امتیاز بر سکوی دوم گروه B ایستاد و شاگردان اسکولاری نیز با هفت امتیاز جایگاه سوم این گروه را در اختیار گرفتند. ذوب آهن با 10 امتیاز صدرنشین گروه B است و حتی اگر در هفته آخر مقابل الاتحاد عربستان نتیجه را واگذار کند، از صعود باز نخواهد ماند، چرا که در دو بازی رودررو مقابل بنیادکار به برتری رسیده و این تیم هفت امتیازی نمی تواند مانع صعود تیم ابراهیم زاده شود.

اصفهانی‌ها در هفته آخر از مرحله مقدماتی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای صدرنشینی به دیدار الاتحاد عربستان خواهند رفت و تیم بنیادکار نیز با امید شکست یا توقف نماینده عربستان در این بازی به برتری مقابل الوحده امارات در ورزشگاه جار تاشکند می اندیشد.

در پایان دیدارهای روز دوم از هفته پنجم مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر تیم‌های ذوب آهن و استقلال ایران، تیم الغرافه قطر نیز جواز صعود به مرحله دوم رقابت‌ها را با برتری 4 بر2 مقابل تیم الجزیره امارات بدست آورد.

- نتایج دیدارهای روز دوم از هفته پنجم مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه A

* استقلال ایران 2 - الاهلی عربستان یک

گل‌ها: سید مهدی سیدصالحی (25) و امیرحسین صادقی (45) برای استقلال و ویکتور سیموئز (36 - پنالتی) برای الاهلی

* الغرافه قطر 4 - الجزیره امارات 2

گل‌ها: کلمرسون (12، 41 و 47) و عثمان الاساس (72) برای الغرافه و رافائل سوبیس (76) و عبدالله موسی (90) برای الجزیره

جدول رده بندی:

1- استقلال ایران 11 امتیاز، 2- الغرافه قطر 10 امتیاز، 3- الاهلی عربستان 6 امتیاز، 4- الجزیره امارات یک امتیاز

آرم لیگ قهرمانان آسیا

گروه B

* الوحده امارات یک - ذوب آهن ایران صفر

گل: حسن آمن (72)

* الاتحاد عربستان یک - بنیادکار ازبکستان یک

گل‌ها: محمد نور (35 - پنالتی) برای الاتحاد و انورجان سولیف (63) برای بنیادکار

جدول رده بندی:

1- ذوب آهن ایران 10 امتیاز، 2- الاتحاد عربستان 8 امتیاز، 3- بنیادکار ازبکستان 7 امتیاز، 4- الوحده امارات 3 امتیاز

گروه E

* کاوازاکی فرونتال ژاپن 3 - سئونگنام ایلهواچونما کره جنوبی صفر

گل‌ها: هیرویوکی تانیگوچی (4)، یوسوکه تاساکا (21) و ریناتو (69)

* ملبورن ویکتوری استرالیا صفر - بیجینگ گوان چین صفر

جدول رده بندی:

1- سئونگنام ایلهواچونما کره جنوبی 12 امتیاز، 2- بیجینگ گوان چین 7 امتیاز، 3- کاوازاکی فرونتال ژاپن 6 امتیاز، 4- ملبورن ویکتوری استرالیا 4 امتیاز

گروه F

* چانگچون یاتای چین صفر - کاشیما آنتلرز ژاپن یک

گل: شینزو کوروکی (36)

* جئونبوک موتورز کره جنوبی 8 - پرسیپورا جایاپورا اندونزی صفر

گل‌ها: وون جائه پارک (13 و 40 - پنالتی)، سانگ لیم (30)، اولیور جونیور (57)، سئو یانگ جین (60 و 81) و لوئیز هنریکه (82 و 86)

جدول رده بندی:

1- کاشیما آنتلرز ژاپن 15 امتیاز، 2- جئونبوک موتورز کره جنوبی 12 امتیاز، 3- چانگچون یاتای چین 3 امتیاز، 4- پرسیپورا جایاپورا اندونزی بدون امتیاز

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری