تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تهدیدات و ادعاهای اوباما رییس جمهور آمریکا و تهدید وی علیه جمهوری اسلامی گفت: ما هیاهوهای اوباما را به حساب نمی آوریم و به قدرت خود ایمان داریم و آمریکا هم اگر راست می گوید خود را از باتلاق عراق و افغانستان نجات دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا خود را از باتلاق عراق و افغانستان نجات دهد
آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تهدیدات و ادعاهای اوباما رییس جمهور آمریکا و تهدید وی علیه جمهوری اسلامی گفت: ما هیاهوهای اوباما را به حساب نمی آوریم و به قدرت خود ایمان داریم و آمریکا هم اگر راست می گوید خود را از باتلاق عراق و افغانستان نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به تهدیدهای اوباما رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: اینها بسیار منافقانه و مغرضانه صحبت می کنند، از سوی خودشان بمب های هسته ای را انبار می کنند و از سوی دیگر هم کنفرانس امنیت هسته ای در واشنگتن برگزار می کنند.

وی با انتقاد از کشورهای روسیه و آمریکا اظهار داشت: شما اگر راست می گوئید باید بمب های هسته ای را نابود کنید، اما نه تنها این کار را نمی کنید بلکه زرادخانه های خود را از سلاح های کشتار جمعی و بمب هسته ای پر کرده اید و با هم پیمان می بندید.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیت هسته ای در واشنگتن، برخورد متناقض و منافقانه آمریکا با مسئله هسته ای را محکوم کرد و گفت: آمریکا در هیروشیما از بمب های اتمی و سلاح های کشتار جمعی استفاده کرد و صدها هزار نفر را به خاک و خون کشید و حالا کنفرانسی تشکیل داده و عده ای از کشورها را آنجا جمع کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تهدید اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: او اشتباه بزرگی می کند، آن روز که هنوز انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نرسیده بود ما هزاران مستشار آمریکایی را از کشور خود بیرون کردیم، حال که دارای قدرت بسیار قوی هستیم و مردم ایران مجاهد هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما هیاهوهای اوباما را به حساب نمی آوریم و به قدرت خود ایمان داریم ابراز داشت: آمریکا امروز در باتلاق عراق و افغانستان گیر کرده است و اگر راست می گوید خود را از این باتلاق نجات دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار چند روز گذشته با فرماندهان سپاه تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران هزاران نفر مجاهد عاشق جهاد و شهادت هستند و از تهدیدهای آمریکا هم ترس و واهمه ای ندارند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش عاقبت جامعه فاقد روحیه شهادت و جهاد را سقوط دانست و بیان داشت: کلید عزت مردم دست مجاهدان است و اگر جامعه ای فاقد روحیه جهاد و شهادت باشد آن جامعه نتیجه ای جز سقوط نخواهد داشت.

وی گفت: بحمدلله ملت قهرمان ایران از این روحیه برخوردار هستند و در دفاع مقدس و دیگر صحنه های انقلاب نیز این موضوع را با جانفشانی و ایثار و فداکاری به اثبات رسانده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار توجه بیشتر نسل جوان و جامعه به فرهنگ دفاع مقدس شد و تصریح کرد: بیش از 90 درصد شهدای ما برای ولایت فقیه و در راه رضای خدا و دفاع از کشور به میدان نبرد با دشمن بعثی رفتند و ما باید امروز به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشیم و بدانیم که باید بیش از گذشته به فکر مکتب شهادت و جهاد باشیم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اقسام مرزداری در جامعه اسلامی، مهم ترین مرز را مرز فرهنگی دانست و تاکید کرد: برای صیانت و پاسداری از مرزهای فرهنگی، سیاسی و اعتقادی جامعه، ابتدا باید راه های نفوذ دشمن را شناخت و سپس برای مقابله خود را به ابزار و آلات متناسب با آن مرز مسلح کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروزه دشمنان ما می خواهند از راه های فرهنگی و همچنین سیاسی به انقلاب اسلامی ضربه بزنند از این رو لازم است ما در این حوزه ها نیز هوشیار باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید این نظام ولایی را حفظ کرد ابراز داشت: بحمدلله ما در مرزهای نظامی، آبی و خاکی و دریایی از اقتدار و امنیت خوبی برخوردار هستیم و باید سعی کنیم در مرزهای سیاسی و فرهنگی نیز خود را بیش از پیش تقویت کنیم.