تبیان، دستیار زندگی
گردهمایی معاونین و مسئولین مالی مدارس علمیه و مناطق ده‌گانه و کارگاه آموزشی سامانه مالی مدارس علمیه خواهران،صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوان طلبه پرچم‌داران اسلام ناب
قائم مقام حوزه های علمیه

گردهمایی معاونین و مسئولین مالی مدارس علمیه و مناطق ده‌گانه و کارگاه آموزشی سامانه مالی مدارس علمیه خواهران،صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در این گردهمایی اظهارداشت: رمز موفقیت حوزه های علمیه خواهران،اخلاص کارگزاران آن است و منشا الهی و تقوایی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران مبانی بر اساس درستی و صداقت بنا شده و همگان می دانند نباید برای حضرت ولیعصر(عج) در حوزه دکان باز کرد، بلکه باید سخاوتمندانه بذل وسع نمود تا خادمین حقیقی سربازان امام زمان(عج) محسوب شویم.

وی ادامه داد: برکتی که در فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد ناشی از اخلاص و توجه به امام زمان(عج) است، بنابراین باید همواره سوهان معنویت به روحمان بکشیم تا سنگینی کار و زرق و برق آن، مسئولین را از مسیر اصلی خارج نکند و در این راستا تصحیح و تعیین جهت حرکت، همواره ضروری است.

قائم مقام حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه به عنوان احیا کنندگان اسلام و فرهنگ تشیع، حفاظت و نگهبانی از مرزهای انقلاب اسلامی و عقاید شیعی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران طلابی را تربیت و به جامعه تحویل می دهد که پرچم‌داران عفاف، اسلام ناب و نگهبان فرهنگ شیعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: حفظ سرمایه، ترمیم و بالندگی سیستم به عنوان سه اصل اساسی در حوزه محسوب می‌شود، بنابراین تلاش برای شکوفایی در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال همت و کار مضاعف نامیده‌اند، ضروری است.

وی ابراز داشت: دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف نشان دهنده ظرفیت عظیم کشور است پس باید افق های بلند را با همت بلند و کار مضاعف برای رسیدن به اهداف والای نظام انتخاب کرد.

رونمایی از سامانه مالی مدارس علمیه خواهران

آقای عبداللهی معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این گردهمایی با اشاره به کارایی و اهداف سامانه مالی مدارس علمیه خواهران، اظهارداشت: فراهم آوردن اطلاعات مالی منسجم و به هنگام مدارس ، استفاده از سیستم یکپارچه در بخش مالی، بهینه‌سازی عملیات‌های مالی، افزایش کارایی مدارس و بهبود وضعیت در بخش مالی، از ویژگی های این سامانه به شمار می‌رود.

وی افزود: حذف کاغذ از چرخه عملیات مالی مدارس علمیه، افزایش دقت و سرعت در انجام امور مالی و حسابداری و اخذ انواع گزارش های مالی در اسرع وقت از دیگر کارکردهای این سامانه است که به همت بخش فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران طراحی و تولید شده است.

خاطرنشان می شود، در ادامه این گردهمایی از طراحان سامانه مالی مدارس علمیه خواهران تجلیل به عمل آمد.