تبیان، دستیار زندگی
هیچ كس انتظار نداشت بعد از رفتن كریستیانو رونالدوی 25 ساله پرتغالی به رئال مادرید، رونی 24 ساله انگلیسی به این سرعت جای او را در زمینه گلزنی و جاری ساختن امواج هجومی موثر در منچستر پر كند ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاتر از مسی و رونالدو؟!

رونی و مسی

وین رونی حتی در شبی كه منچستریونایتد در بازی رفت مرحله یك چهارم نهایی فصل جاری مسابقه‌های فوتبال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا در الیانز اره‌نا 2 بر یك به بایرن مونیخ باخت، تك گل این تیم را در همان دقیقه دوم با یك شوت زیر طاقی به ثمر رساند و به روال گلزنی فوق‌العاده خود در این فصل كه از رقم 35 هم عبور كرده است، استمرار بخشید.

اما در همان شب از ناحیه قوزك و ساق پای راست آسیب دید و یك هفته حاشیه‌نشین شد و با این كه سریع‌تر از انتظار به میدان بازگشت و در دیدار برگشت هم درخشید اما همراه با یارانش تن به حذف شدن از این پیكارها داد.

هیچ كس انتظار نداشت بعد از رفتن كریستیانو رونالدوی 25 ساله پرتغالی به رئال مادرید، رونی 24 ساله انگلیسی به این سرعت جای او را در زمینه گلزنی و جاری ساختن امواج هجومی موثر در منچستر پر كند، ولی او كه در دوران حضور مهاجم اسبق اسپورتینگ لیسبون در اولدترافورد بیشتر به طراحی حملات یونایتد كمك می‌كرد و تعداد گل‌های زده‌اش چشمگیر نبود، بعد از رفتن رونالدو اغلب در پست نوك حمله به بازی گرفته شده و از بازی قدرتی و ضربتی خود برای رسیدن به بالاترین سطوح و آمار در این پست به نحو احسن سود جسته است.

وین رونی مهاجم منچستر یونایتد

او به واقع چنان پرشور و شوق بازی می‌كند كه صدای سرمربی مشهور و دیرپای یونایتد یعنی الكس فرگوسن را درآورده است. این مربی 68 ساله اسكاتلندی معتقد است رونی بیش از حد مشتاق و پرتحرك است و چون حاضر نیست هیچ مسابقه‌ای را از دست بدهد و اصلا استراحت نمی‌كند و مدام در تحرك و بیش از اندازه پرانرژی است، خود را در معرض و خطر آسیب‌دیدگی خطرناك و خستگی مفرط قرار داده است. همین مساله می‌تواند یونایتد را كه به وی بسیار محتاج است، در حساس‌ترین روزهای فصل از وی بی‌نصیب و به تبع آن متضرر و مغبون سازد و غیبت یك هفته‌ای اخیر او، نمونه‌ای از همین مساله بوده است.

اگر فرگوسن به عنوان مربی تیم طرف قرارداد رونی از اظهارنظر صددرصد مثبت درخصوص او پرهیز می‌كند و بیشتر قصد برحذر داشتن او از حوادث و ناملایمات شدیدتر از مصدومیت اخیر وی را دارد، سایر مربیان كه چنین دیدگاهی ندارند، در اظهارات خود بخوبی پرده از ارزش‌های فنی پرشمار وی برمی‌دارند و از محسنات مردی می‌گویند كه اگر به سبب شدت شور و شوقش بشدت مصدوم و برای مدتی طولانی از صحنه خارج نشود، می‌تواند سلاح اول تیم ملی انگلیس در دور پایانی جام جهانی هم باشد و كاپه‌لو، سرمربی ایتالیایی و مشهور این تیم نیز در این ارتباط بیش از هر بازیكنی روی او حساب می‌كند. بد نیست شمه‌ای از نظرات مربیان و بازیكنان سرشناس را درباره رونی بیاوریم:

كارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی چلسی: رونی خارق‌العاده است و فكر می‌كنم در ماه‌های اخیر بهترین فوتبالیست جهان بوده باشد. هیچ‌كس در 5 ـ4 ماه اخیر با شدت و وسعت وی سرنوشت‌ساز و برای تیمش موثر نبوده است.

رونی و بکام

دیوید بكام، هافبك میلان و ستاره پیشین منچستر یونایتد: او استعدادی خیره‌كننده دارد و در این كه یكی از 3 فوتبالیست برتر فعلی جهان است، تردیدی وجود ندارد و فقط لیونل مسی آرژانتینی و كریستیانو رونالدوی پرتغالی با او برابری می‌كنند.

دیمیتار برباتوف، مهاجم بلغاری منچستر یونایتد: رونی در این فصل بی‌رقیب بوده اما مهم‌تر این كه چون جوان است، می‌تواند از این هم بهتر شود.

فابیو كاپه‌لو، سرمربی تیم ملی انگلیس: رونی از آن دست بازیكنانی است كه هر كاری در یك میدان فوتبال از او برمی‌آید و حتی در سرزنی كه به نظر می‌رسید به خاطر كوتاهی قامتش در آن كم بیاورد در این فصل گل‌هایی غیرقابل شمارش زده است. وجه برتری او بر كریس رونالدو و مسی، دوندگی، حس ستیزه‌جویی و قدرت تدافعی بیشتر وی است.

استیون جرارد، كاپیتان لیورپول و هافبك تیم ملی انگلیس: من اعتقاد دارم براساس وقایع ماه‌های اخیر او بهترین فوتبالیست جهان بوده است.

گیلبرتو سیلوا، هافبك تیم ملی برزیل، عضو سابق آرسنال و بازیكن شاغل كنونی لیگ یونان: ما رونی را به دقت زیر نظر داریم، زیرا بهترین بازیكن یكی از قوی‌ترین رقبای احتمالی ما در جام‌جهانی نوزدهم است، كارهایی كه او در این فصل انجام داده، حتی از مسی، كریستیانو رونالدو و كاكا هم سرنزده است.

روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی منچسترسیتی: این روزها فقط لیونل مسی با رونی برابری می‌كند. او بسیار پركار است. هم برای یارانش بهترین توپ‌سازی‌ها را می‌كند و هم خودش یك گلزن مجرب شده است.

گری نویل، مدافع راست پرسابقه منچستر یونایتد: فقط نمایش‌ها و شكل بازی او نیست كه چشم‌ها را می‌گیرد بلكه این عزم راسخ و قدرت جنگندگی اوست كه راه‌ها را می‌گشاید. او برای پیروزی تیمش 90 دقیقه می‌دود و دست به هر كاری می‌زند.

رونالدو و رونی

مارتین اونیل، سرمربی ایرلندی استون ویلا: ناگفته پیداست كه رونی یكی از 3 بازیكن برتر كنونی جهان و فوتبالیستی بسیار موثر است.

كریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید : رونی در حال حاضر استثنایی است. او در این فصل همیشه خوب و تعداد گل‌هایش نیز باور نكردنی بوده است. او حالا ارباب اولدترافورد است.

نمانیا ویدیچ، مدافع صربستانی منچستر یونایتد: وین رونی در حال حاضر برترین مهاجم جهان است و هر چیزی كه بگویید‌ دارد؛ سرعت، قدرت و فن. برای مدافعان، تقابل با او یك كابوس است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری