تبیان، دستیار زندگی
فجر اما ? نمایش در تالارهای تهران امروز به روی صحنه می روند. تالار هنر در میان دیگر تالارها امروز برنامه ای ندارد. نمایش های امروز عبارتند از: - رابطه نوشته چیستا یثربی و به كارگردانی حسین سحرخیز در بخش خارج از مساب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش های امروز جشنواره تئاتر فجر


اما ? نمایش در تالارهای تهران امروز به روی صحنه می روند.

تالار هنر در میان دیگر تالارها امروز برنامه ای ندارد. نمایش های امروز عبارتند از:

-رابطه نوشته چیستا یثربی و به كارگردانی حسین سحرخیز در بخش خارج از مسابقه در ساعت 19به مدت 150دقیقه به روی صحنه می رود. تماشاگران دیروز نمایش «یلدا» نوشته چیستا یثربی را دیدند و گویا تا حدودی راضی از سالن بیرون آمده اند.

-اودیسه به كارگردانی ماركوس زونر از سوئیس در ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاتر شهر برای دومین روز به روی صحنه می رود. این نمایش در روز گذشته توانست تماشاگران خود را با تجربه جالبی در جهان تئاتر روبرو كند.

-اهالی ماه نوشته آهو خردمند و به كارگردانی جواد پیشگر به مدت یك ساعت از تهران در بخش مسابقه در دو سانس 18و 20:30در تالار كوچك به روی صحنه می رود.

-تیغ كهنه نوشته محمدیار احمدی و به كارگردانی نادر برهانی مرند از تهران در بخش مسابقه به مدت دو ساعت در تالار چهارسو در دو سانس 19:30 و 22 اجرا می شود. از محمدیار احمدی امسال در بخش نمایشنامه نویسی تقدیر می شود. مهدی سلطانی، پیام دهكردی، نرگس هاشم پور، محمدرضا حسین زاده، نگار عابدی، پرستو كرمی، هدایت هاشمی و كیكاوس باكیده در این نمایش بازی دارند.

-گیله اوخان نویسنده و كار كیوان خسرو مرادی در 100دقیقه از رشت در بخش مسابقه در دو سانس 17و 19:30در تالار نو اجرا می شود. كیوان خسرو مرادی، مریم چمن، شیرین شریف نیا، مهدی مخبری و مجید پكی در این نمایش بازی دارند. گیله اوخان كاری از گروه تئاتر كادویی ها بر اساس هملت اثر ویلیام شكسپیر است.

-آرش به روایت تصویر نوشته و كار عبدالرضا كشاورز به مدت یك ساعت از تهران در بخش مرور در تالار سنگلج در دو سانس 17و 20 اجرا می شود.

-سه خانه كوچك نوشته مهدی پوررضائیان و به كارگردانی مهرداد رایانی مخصوص در بخش مسابقه به مدت یك ساعت در دو سانس 18و 20:30 در تالار سایه به روی صحنه می رود. علی سلیمانی، سپیده نظری پور و فرزین صابونی در این نمایش بازی دارند.

-شكلك نوشته نغمه ثمینی و به كارگردانی كیومرث مرادی در مدت 75دقیقه از تهران در بخش مسابقه در دو سانس 19و 21:30 در تالار قشقایی اجرا می شود. این نویسنده و كارگردان در سال های اخیر همواره با یكدیگر كار كرده اند و جوایز را هم از آن خود كرده اند باید دید امسال هم در بر همان پاشنه خواهد چرخید. پانته آ بهرام، احمد ساعتچیان، احمد مهران فر، ستاره پسیانی در این نمایش بازی دارند.

-مثل خون برای استیك نوشته محمد چرمشیر و به كارگردانی حسن معجونی در 75دقیقه از تهران در بخش مسابقه در دو سانس 14و 17در تالار مولوی اجرا می شود. تالار مولوی امسال با نمایش هایی روبه رو است كه علاقه مندان تخصصی تر تئاتر تمایل بیشتری به تماشای آنها دارند.

- در بخش تعزیه امروزتعزیه مالك اشتر از اراك در ساعت 16برگزار است.

-زن نیك ایالت سچوان نوشته برتولت برشت امروز ساعت 15در كافه تریای تئاتر شهر در 120دقیقه به كارگردانی كامبیز زاهدپور نمایشنامه خوانی می شود.