تبیان، دستیار زندگی
بن کارت کتاب هر دانشجو به اندازه مبلغی که خودش وارد بن کارت می کند توسط وزارت ارشاد شارژ می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت شارژ بن کارت کتاب دانشجو

وضعیت شارژ بن کارت کتاب دانشجو

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در آستانه بیست و سومین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب از شارژ بن کارتهای الکترونیکی دانشجویان خبر داد و گفت: بن کارت کتاب هر دانشجو به اندازه مبلغی که خودش وارد بن کارت می کند توسط وزارت ارشاد شارژ می شود.

بن کارت کتاب هر دانشجو به اندازه مبلغی که خودش وارد بن کارت می کند توسط وزارت ارشاد شارژ می شود.

جلیل دارا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: روال شارژ بن کارتهای الکترونیکی کتاب دانشجویان بر این بوده که بن کارتها به همان مقداری که دانشجو در این زمینه هزینه می کرد توسط وزارت ارشاد اعتبار به آن افزوده می شد. یعنی اگر دانشجویی بن کارت کتابش را 100 هزار تومان شارژ می کرد وزارت ارشاد 100 هزار تومان دیگر به شارژ بن کارت اضافه می کرد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تا کنون وزارت علوم سهمی در شارژ بن کارتهای الکترونیکی کتاب برای دانشجویان نداشته است اما امسال سعی می شود وزارت علوم نیز در مبلغی که دانشجو می خواهد برای شارژ بن کارت هزینه کند با دانشجو مشارکت داشته باشد و سهم دانشجو تقلیل پیدا کند و دانشجویان از تسهیلات بیشتری بهره مند شوند.

دارا از قول های مساعد برای مشارکت وزارت علوم در شارژ بن کارتهای الکترونیکی کتاب برای دانشجویان خبر داد و گفت: تا عملیاتی شدن و نهایی شدن این قولها فاصله وجود دارد.

جلیل دارا درباره تکلیف دانشجویانی که بن کارت الکترونیکی کتاب برایشان صادرنشده است نیز به مهر گفت: سیستم صدور بن کارت الکترونیکی کتاب پیش از این متمرکز بود و وزارت علوم طی توافقاتی که با بانک ها داشت این بن کارتها را صادر می کرد اما به این سمت می رویم که صدور بن کارتهای الکترونیکی کتاب برای دانشجویان به ادارات ارشاد استانها واگذار شود تا ضمن تسریع در صدور بن کارتها کلیه دانشجویان بتوانند با تعامل دانشگاههای هر استان با اداره ارشاد استان دارنده بن کارت شوند.

حدود 400 هزار دانشجو از بن کارتهای الکترونیکی کتاب برخوردار هستند.

تهیه و تنظیم برای تبیان:نرگس امیرسرداری