تبیان، دستیار زندگی
امروز مادرم گوشی تلفن را برداشت و به دوستش که پرستار است تلفن زد و گفت: «روزت مبارک!» بعد با هم کلی حرف زدند و خندیدند. از پدر پرسیدم: «چرا مادر به دوستش گفت؛ «روزت مبارک؟» پدر جواب داد: «امروز روز تولد حضرت زینب(س) است و روز تولد ایشان روز پرستا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا مادرم به دوستش تبریک گفت؟

امروز مادرم گوشی تلفن را برداشت و به دوستش که پرستار است تلفن زد و گفت: «روزت مبارک!» بعد با هم کلی حرف زدند و خندیدند. از پدر پرسیدم: «چرا مادر به دوستش گفت؛ «روزت مبارک؟» پدر جواب داد: «امروز روز تولد حضرت زینب(س) است و روز تولد ایشان روز پرستار است.»

گفتم: «چرا؟» پدر گفت: «حضرت زینب(س) دختر امام علی‏(ع) و حضرت فاطمه(س) هستند، یعنی خواهر امام حسن(ع) و امام حسین(ع).

حضرت زینب(س)، خانمی بسیار مهربان بودند. در کربلا، ایشان کنار برادرشان امام حسین(ع) بودند و با مهربانی و دلسوزی از زخمی‏ها و بچه‏ها مراقبت می‏کردند. آن روزها، امام سجاد(ع) هم همراهشان بودند و سخت بیمار بودند. حضرت زینب(س) با وجود رنج و غمی که از شهادت امام حسین(ع) در دل داشتند، برای همه‏ی کسانی که در جنگ کربلا، پدر، همسر یا برادرشان را از دست داده بودند، تکیه گاه بودند...»

همین موقع مادر گوشی تلفن را گذاشت و گفت: «اصلاً می‏دانی زینب یعنی چی؟» گفتم: «نه نمی‏دانم.» مادر گفت: «زینب یعنی زینت پدر- یعنی دختری که پدر به داشتن او افتخار می‏کند.» من یک دوست دارم که اسمش زینب است. حالا می‏دانم معنی اسم او چیست و می‏دانم چرا امروز روز پرستار است.

پرستار

                                                                                                  گروه کودک و نوجوان سایت تبیان-مینو خرازی

مطالب مرتبط

مسافرت به دریا

فرشته ها

الاغ و دماغ

پایان بهانه گیری های پارسا کوچولو

حرف های درگوشی

پیشی! پیشی!

عاقل و دانا یعنی چه؟

لیوان را چه کسی شکسته؟

هر جا که مهربانی باشد خانه‏ی خداست

گنج مادربزرگ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.