تبیان، دستیار زندگی
گروه خبرنگاران افتخاری / حجت‌الله جلالی: به همت پژوهش‌سرای ثقلین مهد قرآن كریم آران‌وبیدگل كتاب «گلستان قرآن» ویژه كودكان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«گلستان قرآن» ویژه كودكان منتشر شد

قرآن

گروه خبرنگاران افتخاری / حجت‌الله جلالی: به همت پژوهش‌سرای ثقلین مهد قرآن كریم آران‌وبیدگل كتاب «گلستان قرآن» ویژه كودكان منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حجت‌الله جلالی» مدیر مهد قرآن كریم آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایكنا) در این شهر با اعلام این خبر گفت: آثار دینی كودك و نوجوان باید حاوی پیام‌های تربیتی و اعتقادی بوده و به ابعاد وجودی كودكان و نوجوانان توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه در این كتاب بخش‌هایی از آیات قرآن كریم به‌صورت مختصر و با ترجمه روان و ساده در دسترس كودكان قرار گرفته است، افزود: «گلستان قرآن» مفاهیم آیات نورانی كلام‌الله مجید و برخی از واژه‌های این كتاب آسمانی را با شیوه‌ای نو برای كودكان بیان می‌كند.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینكه سختی آموزش قرآن به كودكان مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی از دلایل تألیف این كتاب بود، اظهار كرد: كودكان در این كتاب مفاهیم قرآن را به زبان شعر، نثر، نقاشی و رنگ‌آمیزی، داستان و ... فرامی‌گیرند.

مدیر مهد قرآن كریم آران‌وبیدگل در ادامه با تأكید بر اینكه آثار دینی و قرآنی برای گروه كودك و نوجوان باید مناسب شرایط سنی و فكری آنها باشد، یادآور شد: این اقدام با استفاده از روانشناسی رشد باید در تدوین كتاب‌های كودك و نوجوان رعایت شود.

وی در معرفی بخش‌های‌ دیگر این كتاب گفت: این كتاب در دو مجلد تهیه شده است كه در هر جلد آن 25 موضوع قرآنی علاوه بر استفاده از روش‌های هنری آموزه‌های قرآنی را به صورت داستان‌های كوتاه قرآنی و دینی از سیره اهل‌بیت(ع) بیان می‌كند.

حجت‌الاسلام جلالی در ادامه با بیان اینكه در این كتاب سعی شده است به حدیث ثقلین در ارائه مفاهیم قرآنی استفاده شود، افزود: رنگ‌آمیزی شكیل و به تصویر كشیده شدن عكس‌های زیبا مرتبط با هر موضوع از دیگر محاسن كتاب دو جلدی گلستان قرآن است.

 حجت‌الاسلام جلالی: 

در بیان مفاهیم قرآنی برای كودكان باید از ساده‌ترین زبان‌ها استفاده شود تا كودكان و نوجوانان جذب قرآن شوند.

مدیر مهد قرآن كریم آران‌وبیدگل انتخاب موضوع مناسب با شرایط سنی كودكان و نوجوانان را از دیگر مزایای این كتاب دانست و اظهار كرد: كتابی كه حاوی پیام‌های تربیتی برای كودكان و نوجوانان باشد و به ابعاد وجودی آنان توجه كند، به گونه‌ای كه به علاقه این گروه سنی، شكوفایی استعدادها و ذوق و سلیقه آنان توجه كند، از جذابیت بسیاری برای آنان برخوردار خواهد بود و می‌تواند الگوی شایسته‌ای برای كودكان و نوجوانان باشد.

وی با اشاره به اینكه در تألیف این كتاب از واژگان پایه‌های استفاده شده است، تأكید كرد: در بیان مفاهیم قرآنی برای كودكان باید از ساده‌ترین زبان‌ها استفاده شود تا كودكان و نوجوانان جذب قرآن شوند.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان سخنانش گفت: توجه به ادبیات كودكان و نوجوانان در حوزه قرآن امری است كه توجه به آن اهتمام ویژه مسئولان این بخش را برای ارائه بهتر آثار فاخر و متناسب برای این گروه سنی می‌طلبد.

سایت خبر گذاری ایکنا

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.