تبیان، دستیار زندگی
رئیس‌جمهور در این دیدار ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت و گو حتی المقدور بدون نیاز به طرح همکاران در مجلس و یا لایحه بتوانیم مسیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هموار کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر موضع یارانه ای دولت

رئیس‌جمهور در دیدار با نایب رئیس مجلس ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت‌وگو حتی المقدور بدون نیاز به طرح همکاران در مجلس و یا لایحه بتواند مسیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هموار کند.

ابوترابی

به گزارش ایلنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با اشاره به موضوع مهم هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید در دیدار روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هیات رئیسه با رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 1389‏، رهبر فرزانه انقلاب اظهار امیدواری کردند که با هماهنگی و همکاری نزدیک و تنگاتنگ مجلس و دولت هدفمند کردن یارانه‌ها در این دوران حساس و سرنوشت ساز با محوریت تلاش و مدیریت موثر دولت سازمان یابد.

وی در ادامه یادآور شد: در این راستا اولا همکاران برای رفع دغدغه‌های دولت ابراز آمادگی کرده و طرحی را آماده کردند. همچنین کارگروهی متشکل از همکاران در کمیسیون ویژه با حضور بنده و نایب رئیس دوم مجلس تشکیل شد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به دو جلسه طولانی با حضور معاونین رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی و برخی کارشناسان دولت، ادامه داد: در این جلسه اولا دغدغه‌های دولت استماع شد و همچنین برای رسیدن به راه مورد قبول گفته‌ها، شنیده شد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به دیدارش همراه با رضا عبداللهی و علی‌اصغر زارعی با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: در این دیدار فضای شفاف و همراه مجلس برای همکاری دولت و مجلس در راستای یک تحول بنیادی در ساختار اقتصادی کشور مستقل شد.

نایب رئیس اول مجلس اضافه کرد: نهایتا رئیس‌جمهور در این دیدار ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت و گو حتی المقدور بدون نیاز به طرح همکاران در مجلس و یا لایحه بتوانیم مسیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هموار کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مجلس و دولت با همدلی گفت‌وگو و همراهی مسیر پرفراز و نشیب اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را پیش برند، اظهار داشت: امیدواریم با اجرای درست این قانون، راه برای رشد و توسعه سیاسی و اقتصادی کشور هموار شود و به یاری خداوند در سال‌های اجرای قانون برنامه پنجم توسعه شاهد یک حرکت پرشتاب در راستای تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله کشور باشیم.

رئیس‌جمهور در این دیدار ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت و گو حتی المقدور بدون نیاز به طرح همکاران در مجلس و یا لایحه بتوانیم مسیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هموار کنیم

ابوترابی فرد در ادامه نطق خود با اشاره به بیست و دومین نشست بین‌المجالس جهانی، گفت: هیات پارلمانی ایران در حاشیه این نشست با روسای پیش از 30 هیات پارلمانی موثر جهان از قاره‌های آسیا – اروپا – آفریقا و آمریکای لاتین ملاقات و گفت‌وگوهای شفاف و روشنی را در راستای نقطه نظرات و اهداف جمهوری اسلامی و مجلس به ویژه در مسائل مهم و کلیدی همچون مساله یک جانبه گرایی و زیاده خواهی آمریکا، مقاومت مردم فلسطین و حقوق مشروع مردم ایران در استفاده از دانش هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز برگزار کرد.

مجلس شورای اسلامی

وی افزود: در این گفت‌وگوها که با نمایندگان پارلمان‌های مهم آفریقا – آسیا – اروپا و آمریکایی لاتین انجام شد، بدون استثنا در برابر نقطه نظرات مستدل و قابل دفاع جمهوری اسلامی ایران به ضرورت دفاع از حقوق مردم فلسطین و استفاده از ملت ایران از دانش هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز تاکید داشتند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در کنار این گام بلند همکاران، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق مشروع ملت فلسطین پیشنهاد دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن تعرض رژیم صهیونیستی به اماکن تاریخی و اسلامی مسیحی بر بیت المقدس و ستم مضاعف بر مردم فلسطین و غزه را محکوم کردند. به این ترتیب این زمینه ایجاد یک صف مشترک بین کشورهای اسلامی، کشورهای عضو بین‌المجالس اسلامی و کشورهای عضو مجالس آسیایی و همکاری بسیاری از کشورهای آمریکایی را در این نشست فراهم آورد.

به گفته وی هیات پارلمانی ایران برای دومین‌بار در تاریخ تولد بین المجالس اسلامی موفق شد در اصلی‌ترین کمیته این سازمان یعنی کمیته حقوق بشر به عنوان یک عضو اصلی انتخاب شود و کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به‌ عضویت آن درآمد.با و جود کارشکنی‌های سازمان یافته نظام سلطه، جمهوری اسلامی ایران توانست این موفقیت تاثیرگذار را به دست آورد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: این انتخاب از سوی کشورهای مختلف دلیل شفافی بر حضور موثر و تعیین‌کننده مجلس شورای اسلامی در عرصه جهانی و بین‌المللی و انزوای نظام سلطه و کسانی است که رویاروی نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

تنظیم:س.آقازاده