تبیان، دستیار زندگی
ده نمکی گفت:افرادی که از سریال من انتقاد می کنند یا خودشان شخصیتهای منفی سریالند یا سخنگوی آنان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از خط قرمز گذشتند؛ گذشتیم

مسعود ده نمکی درباره انتقاداتی که نسبت به سریال دارا وندار مطرح شد؛ گفت :این نقدها به‌خاطر این نیست که کار گل‌درشت بوده، بلکه این سریال گوشه‌هایی از زندگی همان اشخاص را نشان می‌دهد و حالا دیدن صحنه‌هایی که در زندگی واقعی‌شان وجود دارد آنها را آشفته و ناراحت کرده است.

از قرمز گذشتند؛ گذشتیم

وی در گفت وگو با روزنامه جام جم افزود :‌ این آدم‌ها خودشان را در مظان این اتهامات قرار می‌دهند و به همین دلیل به‌ آنها برمی‌خورد و در مقابل سریال، موضع خصمانه می‌گیرند.

اینها یا خودشان نمونه‌ شخصیت‌های منفی سریال هستند یا سخنگوی اشخاصی هستند که مورد نقد قرار گرفته‌اند.

دیگر اظهارات ده نمکی بدین قرار است :

من اولین کسی نیستم که از خط قرمز عبور می‌کنم. پیش از این هم خیلی از فیلمسازها در آثارشان با موضوعات حساس شوخی کرده‌اند.

الان چندین فیلم به تقلید از اخراجی‌ها ساخته شده که از همان فرمول طنز استفاده کرده‌اند و حتی بازیگران مشترکی هم دارند، ولی هیچ‌کدام به محبوبیت اخراجی‌ها نمی‌رسند. پس حتماً چیزی غیر از شوخی‌های معنی‌دار باعث جذابیت کار من شده است وگرنه همه بلدند با خطوط قرمز شوخی کنند.

دهنمکی: من اولین کسی نیستم که از خط قرمز عبور می‌کنم. پیش از این هم خیلی از فیلمسازها در آثارشان با موضوعات حساس شوخی کرده‌اند

در طول 15 شب پخش سریال به ما دستور داده می‌شد که بعضی صحنه‌ها باید حذف شود. بعضی وقت‌ها که پخش سریال نامنظم می‌شد به‌خاطر این بود که تا یک ساعت قبل از پخش هنوز داشتیم اصلاحیات و جابه‌جایی انجام می‌دادیم.

فکر می‌کنم آدم برای اعتقادات خودش باید مبارزه کند و هزینه‌اش را هم بپردازد. خیلی‌ها می‌خواهند حرف جنجالی بزنند، ولی هزینه‌اش را نپردازند.

من کار خودم را با سریال‌های دیگر مقایسه نمی‌کنم. از روز اول هم قرار نبود رقابت یا مسابقه‌ای بین ما باشد. همین که این مضمون از تلویزیون پخش شد برای من به معنی برنده شدن بود.

به هر حال یک سری آدم‌ها مخالف و منتقد هستند. من فکر می‌کنم اگر بن‌هور هم بسازم باز اینها انتقاد خواهند کرد و حرف خودشان را خواهند زد. چون نگاهشان به این است که کار را چه کسی ساخته نه این‌که چه چیزی ساخته.


تنظیم : محمد نبوی