تبیان، دستیار زندگی
ل 2002" بعد از معرفی اولیورکان، دروازه بان ملی پوش بایرن مونیخ ، به عنوان دومین بازیکن سال فوتبال جهان در سال 2002 از سوی فیفا، گفتگویی با این بازیکن انجام شده، که بخش هایی از آن را می خوانید. . از این که از سوی مربیان ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"گفتگوی اختصاصی سایت فیفا با مرد شماره 2 فوتبال جهان در سال 2002"

بعد از معرفی اولیورکان، دروازه بان ملی پوش بایرن مونیخ ، به عنوان دومین بازیکن سال فوتبال جهان در سال 2002 از سوی فیفا، گفتگویی با این بازیکن انجام شده، که بخش هایی از آن را می خوانید.

.

از این که از سوی مربیان تیم های ملی فوتبال جهان، به عنوان یکی از 3 بازیکن برتر سال جهان، در کنار رونالدو و زیدان برگزیده شدی، چه احساسی داری؟افتخاری بزرگ و فوق العاده است . این موفقیت خیره کننده ای است ؛ چون در تاریخ فوتبال جهان فقط 2 یا3 دروازه بان به چنین توفیقی دست یافته اند ، این انتخاب نشان می دهد که در سالهای اخیر، کارم را درست انجام داده ام.

. رونالدو و زیدان را چگونه توصیف می کنی؟

هر دوی آنها بازیکنانی عالی هستند که کلاس فوتبال خود را بارها نشان داده اند. این توانایی را دارند که جریان بازی را به میل خود تغییر دهند. بنابراین قرار گرفتن کنار این 2 بازیکن، برای من، چیزی فراتر از یک افتخار شخصی است .

. فکر می کنی چه کسانی شایسته بودند تا در کسب مقام بازیکن سال جهان با رونالدو سهیم باشند؟

چند بازیکن چنین شایستگی را داشتند ، از آن جمله می توان به رائول فیگو، هانری  و اوون اشاره کنم . البته مشکل است ، روی نام شخص بخصوصی انگشت گذاشت، اگر از من، نام یک بازیکن آلمانی را بپرسید، می گویم: بالاک.

. کدام یک از هم تیمی های خود را بازیکنی کلاس بالا به حساب می آوری که بتواند برای جام جهانی 2006 برجسته و ستاره باشد؟

باید صبر کنیم و ببنیم بازیکنان ما طی سالهای آینده ، چگونه پیشرفت می کنند. حالا زود است در این باره و جام جهانی 2006 پیش بینی کنیم . خیلی اتفاق ها ممکن است بیفتد.

. با این نظر موافقی که جام جهانی فوتبال ، بزرگترین رویداد فوتبال جهان است؟

کاملاً. بازی در جام جهانی بزرگترین افتخار بازیکنان است . آنها آرزو می کنند جام جهانی را در دست های خود بگیرند . همه جهان به این مسابقه ها توجه می کنند. آیا راهی بهتر از جام جهانی، برای گرد هم آمدن ملل و فرهنگ های مختلف در یک جا می توانید پیدا کنید؟ من که این طور فکر نمی کنم.

. در جام جهانی 2006 که آلمان میزبان آن است ، بازی خواهی کرد؟ این یک هدف شخصی نخواهد بود؟

هیچ چیز قابل با بازی کردن در جام جهانی که کشور خودتان میزبان آن است ، وجود ندارد . این رویای هر کسی، حتی یک پسر بچه است . با توجه به وضعی که پیش می رود، من کفشهایم را پس از جام جهانی 2006 آویزان خواهم کرد .

اما همان طور که پیش از این گفتم تا آن زمان خیلی اتفاق ها ممکن است بیفتد.