تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه با برنده سوال ویژه عید غدیر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با برنده سوال ویژه عید غدیر

برنده سوال ویژه غدیر

سوال ویژه عید غدیر سال 88 به شیوه‌ای کاملا جدید و متفاوت با سوال ویژه‌های قبلی ارائه شد. کاربران تبیان فرصت داشتند در مدت سه روز یک جدول کلمات متقاطع را حل کرده و با حروف به دست آمده عبارتی را که مورد نظر تبیان بود حدس بزنند. جایزه اول این مسابقه که 2 عدد سکه تمام بهار آزادی بود، به اولین فردی که پاسخ صحیح را ارسال می کرد تعلق می گرفت. این مسابقه شور و هیجان زیادی را بین کاربران تبیان ایجاد کرد و در نهایت با ارائه چند راهنمایی از طرف تبیان برای پیدا کردن این عبارت، سرکار خانم طیبه رضایی برزانی موفق شدند پاسخ صحیح را ثبت کنند.

خودتان را بطور کامل  معرفی کنید.

طیبه رضایی برزانی هستم. متولد 58 در شهر اصفهان، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.

از چه زمانی با سایت تبیان آشنا شدید؟

از اواسط سال 85 عضو سایت شدم اما قبل از عضویت هم آشنایی با تبیان داشتم.

چقدر از وقت خود را صرف بازدید از سایت می‌کنید؟

زمان زیادی صرف می‌کنم. البته وقتی دانشگاه می‌رفتم هم زمان زیادی می‌گذاشتم برای استفاده از مقالات سایت.

بیشتر از چه قسمت‌های استفاده می‌کنید؟

مقالات سایت را مطالعه می‌کنم و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم.

برنده سوال ویژه غدیر

چرا از قسمت‌های دیگر استفاده نمی‌کنید؟

بیشتر شرکت در مسابقات برای من جذابیت دارد. اینکه مطالعه کنم، جستجو کنم و در نهایت پاسخ سوالات را پیدا کنم. به فعالیت در بخش‌هایی مثل انجمن و ثبت مطلب از ابتدا علاقه‌ای نداشتم.

تاکنون در مسابقات دیگر تبیان مثل مسابقات روزانه و هفتگی و یا قرعه کشی‌های دوره‌ای برنده شده بودید؟

نه، اولین بار است که برنده شدم. در قرعه کشی‌های دوره‌ای خیلی شرکت کردم. فکر کنم بیش از 13 بار در قرعه کشی‌های مختلف ثبت نام کردم اما با اینکه خیلی خوش شانس هستم تا حالا برنده نشده بودم و این اولین بار بود.

وقتی برنده شدم خیلی خوشحال شدم برای اینکه خیلی تلاش کرده بودیم. من کلا آدم خوش شانسی هستم سال 83 با داشتن حداقل موجودی تو بانک برنده پژو 206 شده بودم اما از برنده شدن اون جایزه بزرگ به اندازه برنده شدن دراین مسابقه خوشحال نشده بودم. این مسابقه چون خیلی وقت گذاشته بودیم. زحمت کشیده بودیم، برنده شدنم یه مزه دیگه‌ای داشت.

برنده سوال ویژه

علاقه‌مند بودید برنده کدامیک از جوایز قرعه کشی‌های سبد امتیازات شوید؟ بیشتر برای کدام موارد ثبت نام می‌کردید؟

من بیشتر از همه کمک هزینه‌های سفر را دوست داشتم و آخرین قرعه کشی که ثبت نام کردم کمک هزینه سفر مشهد مقدس بود.

از اعضای خانواده شما فردی در مسابقات تبیان برنده شده؟

فقط خواهرم برنده شده. در این مسابقه هم با هم شرکت کردیم و با هم جدول را حل کردیم. بحث می‌‌کردیم سر اینکه چه کسی اول جوابش را ثبت کند.

درباره سوال ویژه عید غدیر نظرتان چیست؟

یه حس خوبی داشت این مسابقه، روند مسابقه رو دائم دوست داشتیم پیگیری کنیم. حل جدول و پیدا کردن جمله مورد نظر خیلی وقت گرفت. وقتی برنده شدم خیلی خوشحال شدم برای اینکه خیلی تلاش کرده بودیم. من کلا آدم خوش شانسی هستم سال 83 با داشتن حداقل موجودی تو بانک برنده پژو 206 شده بودم اما از برنده شدن اون جایزه بزرگ به اندازه برنده شدن دراین مسابقه خوشحال نشده بودم. این مسابقه چون خیلی وقت گذاشته بودیم. زحمت کشیده بودیم، برنده شدنم یه مزه دیگه‌ای داشت. خیلی خوشحال شدم.

برنده سوال ویژه غدیر

با برگزاری مسابقه به این شکل نظرات مثبت و منفی زیادی رو دریافت کردیم، شما سوال و نوع مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سوال خیلی سخت بود. ما خانوادگی به حل و جدول و معما علاقه‌مندیم و تبحر زیادی هم در این زمینه داریم اما تو این مسابقه برای پیدا کردن عبارت مورد نظر و صحیح خیلی دچار مشکل شدیم چون فکر می‌کردیم حدیث دیگری مورد نظر است. اصلا ذهن ما به سمت این حدیث نرفته بود. اولین جوابی هم که آماده کرده بودیم با توجه به حدیث دیگری بود. من گفتم این درست نیست اما حالا ثبت می‌کنیم. درست قبل از ثبت کردن حدیث مورد نظر شما به ذهن من رسید و بعد از آن تقریبا دو دقیقه طول کشید تا با حروف به دست آمده از جدول و مفهوم حدیث این جمله را نوشتیم و من ثبت کردم.

راهنمایی که در طول مسابقه در سایت ارائه شد به شما کمک نکرد؟

راهنمایی‌ها خوب بود اما ذهن ما اصلا به سمت این حدیث نرفته بود اما در یکی از راهنمایی‌ها که به کلمات اشاره کرده بود باعث شد به احادیث دیگر هم فکر کنیم.

چه انتقاد و پیشنهادی برای عملکرد بهتر تبیان دارید؟

خیلی مهم است که جوایز خوبی برای مسابقات داشته باشید. تاثیر جوایز در جذب کاربر و مخاطب خیلی زیاد است. به خصوص جوایز ارزشمندی مثل کمک هزینه سفر به سوریه، حج، مشهد و کلا اینگونه اماکن.هر چه جوایز بهتری ارائه کنید افرادی که جذب سایت شما می‌شوند به مراتب بیشتر خواهد بود. من خودم قبلا به سایت‌های مشابه تبیان هم می‌رفتم اما الان تبیان برای من جور دیگه‌ای شده. علاقه خاصی به تبیان دارم.

برای سرکار خانم رضایی برزانی و خانواده محترم‌شان سلامت و بهروزی آرزومندیم.


تهیه و تنظیم برای تبیان: واحد امور کاربران سایت تبیان