تبیان، دستیار زندگی
در حاشیه راه اندازی نخستین شبکه اختصاصی کودک و نوجوان توسط موسسه تبیان، روز گذشته گفتگوی کوتاهی با مدیر شبکه «سرزمین مجازی کودکان» ترتیب داده ایم که در ذیل می خوانید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با مدیر سرزمین مجازی کودکان

در حاشیه راه اندازی نخستین شبکه اختصاصی کودک و نوجوان توسط موسسه تبیان، روز گذشته گفتگوی کوتاهی با مدیر شبکه «سرزمین مجازی کودکان» ترتیب داده ایم که در ذیل می خوانید:

موسی سلطانی؛ مدیر سرزمین کودکان

موسی سلطانی؛ مدیر شبکه اختصاصی کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: اینترنت برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است و خانواده ها در این باره دغدغه های زیادی دارند به همین علت طراحان این پایگاه تصمیم گرفتند اینترنت امن و جذابی را برای کودکان ایجاد کنند.

وی نگرانی خانواده‌ها از فعالیت‌ فرزندان خود در فضای اینترنت و نبود ساز و كارهای مناسب كنترل را مهم‌ترین دغدغه دانست و اظهار داشت: راه‌اندازی این شبكه، بستر رشد علمی در راستای تحقق جامعه دانش‌محور و همچنین قابل استفاده برای عموم حتی مناطق محروم را فراهم می‌كند.

مدیر طرح این پایگاه افزود: این طرح به صورت پرتال و درگاهی است که کودکان می توانند از آن استفاده کنند و به پایگاه ها ی اینترنتی مرتبط با خود براساس رده بندی مورد نظر راه پیدا کنند.

وی گفت: یکی از ایرادهای پایگاه های اینترنتی کودکان این است که اطلاعات موجود در آنها رده بندی نشده است و ما سعی کرده ایم این اطلاعات را طبقه بندی و در سه سطح والدین، فرزندان و مربیان شده ارائه کند. البته در بخش فرزندان نیز، چهار رده سنی: زیر 5 سال، شش الی یازده سال، دوازده الی چهارده سال و پانزده الی هجده سال قرار داده شده است که هر فرد با توجه به اطلاعات شخصی که در زمان ثبت نام درج نموده، می تواند از مطالب موجود در رده سنی خود استفاده نماید.

مدیر طرح پایگاه اینترنتی اختصاصی کودک گفت: آموزش و پژوهش، شعر، سرود، بازی، سرگرمی و خنده بازار از جمله بخشهای سرزمین مجازی کودکان است.

سلطانی افزود: مدیران پایگاه های کودک و نوجوان در داخل و خارج از کشور می توانند به این شبکه بپیوندند.

وی گفت: راه اندازی ایمیل امن کودک، از دیگر امکانات این پایگاه است که کودکان و نوجوانان می توانند به جای باز کردن ایمیل در گوگل و یاهو در این پایگاه ایمیل باز کنند.

www.tkvl.ir  نشانی این پایگاه است که کودکان و نوجوانان می توانند بعد از عضویت به همه امکانات آن دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است، نخستین شبکه اختصاصی کودک و نوجوان به همت موسسه تبیان ساخته شده و بر روی بستر اینترانت آن قرار گرفته است.

تنظیم: هومن بهلولی