تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نور موسوی،عصر دیروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در روز پنج شنبه 22 اردیبهشت ماه سال جاری در مسجد اعظم قم اظهار داشت: مراسم نکوداشت مقام علمی ، معنوی و اخلاقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی
آیت الله فاضل لنکرانی

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نور موسوی،عصر دیروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در روز پنج شنبه 22 اردیبهشت ماه سال جاری در مسجد اعظم قم اظهار داشت:  مراسم نکوداشت مقام علمی ، معنوی و اخلاقی آن مرجع فقید جهان تشیع همزمان با قم و سراسر کشور در حدود 13 کشور دیگر دنیا نیز برگزار می شود.

وی افزود: در قم این مراسم با سخنرانی یکی از شخصیت‌های مطرح کشوری  در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

مردم با مرجعیت ارتباط قلبی دارند

مسئول ستاد برگزاری سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با اشاره به حضور کم سابقه مردم در مراسم های سالگرد ارتحال آن مرجع فقید در دو سال گذشته ابراز داشت:بی شک این حضور گسترده خود نمایانگر عمق ارتباط قلبی مردم با روحانیت و مرجعیت است.

حجت الاسلام نورموسوی اضافه کرد: این مساله به این خاطر است که مردم فهیم ما می دانند که اگر مراجع عظام تقلید و تلاش های آن ها در نگاهبانی و حراست از ساحت دین نبود امروز چیزی از دین اسلام و مذهب تشیع باقی نمی ماند.

برگزاری مراسم یادبود در مدارس علمیه سراسر کشور

وی همچنین گفت: یکی از برنامه های مهم ویژه سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی ،برگزاری مجالس با شکوه در مدارس علمیه سراسر کشور با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه می باشد.

تجلیل از مرحوم آیت  الله العظمی فاضل در نمایشگاه کتاب تهران

مسئول ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت این ستاد از سه ماه قبل گفت: با توجه به این که سومین مراسم سالگرد این مرجع بزرگ جهان تشیع همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است طبق هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شده است تا مراسم تجلیل از شخصیت علمی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در این نمایشگاه برگزار شود.

حجت الاسلام نور‌موسوی گفت: تجلیل از مقام علمی و فقهی آیت‌الله فاضل لنکرانی در نماز جمعه مراکز استان های کشور، برگزاری مراسم گرامیداشت این شخصیت وارسته در دانشگاه‌ها، مساجد، مدارس آموزش و پرورش، و  نیز دفاتر و مراکز وابسته به مرجع تقلید از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با سالگرد ارتحال این مرجع تقلید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که 14 نهاد و موسسه فرهنگی و دولتی عضو ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی  می باشند،اظهار داشت:همچنین ویژه برنامه‌ای توسط سازمان‌ ملی جوانان، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری قم، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دیگر نهاد‌های عضو این ستاد برگزار می گردد.

انتشار چند کتاب جدید

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نورموسوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کتابی با عنوان  اخلاق فاضل همزمان با سالگرد ارتحال آن مرجع بزرگوار منتشر می شود،گفت:دو دوره تقریرات درس اصول توسط شاگردان آن مرحوم تنظیم شده که به زودی به چاپ می رسد،ضمن آن که یک دوره 4 جلدی و یک دوره 6 جلدی از آثار ایشان برای استفاده اساتید حوزوی آماده می گردد.

وی افزود:مجموعه آثار فقهی و اصولی و رجالی و تفسیر نهج البلاغه مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی به همت گروهی از محققان مرکز فقهی ائمه اطهار تدوین شده است که ان شاالله تا ایام سالگرد ارتحال آن مرحوم در سال آینده به زبان عربی و فارسی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

افتتاح ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار در 22 اردیبهشت ماه

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نورموسوی همچنین با اشاره به افتتاح رسمی ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)همزمان با سالگرد ارتحال با حضور مسئولان کشوری در قم خاطرنشان کرد: رسالت اصلی  این مرکز که دارای مجهز ترین امکانات علمی و پژوهشی می باشد در حقیقت تربیت طلاب متخصص در شاخه های مختلف علمی مرتبط با فقه است که البته فعالیت آن زیر نظر وزارت علوم خواهد بود.

وی اضافه کرد:این ساختمان در مساحتی بالغ بر 27 هزار متر مربع در میدان معلم قم قرار دارد که به آموزش طلاب ایرانی و غیر ایرانی می پردازد.