تبیان، دستیار زندگی
حضور استادانی چون استاد شعرباف را سرمایه گران‌بهای فرهنگستان عنوان کرد و آمادگی فرهنگستان هنر برای پرداخت هر چه بیشتر و بهتر به این رشته از معماری را اعلام کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار رئیس فرهنگستان هنر با علی اصغر شعرباف و منصوره حسینی

رئیس فرهنگستان هنر با حضور در منزل دو تن از اعضا پیوسته فرهنگستان هنر با آنها دیدار و مشکلات هنرمندان را جویا شد.

علی معلم

به گزارش خبرگزاری مهر محمدعلی معلم دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر به اتفاق بهمن نامور مطلق دبیر فرهنگستان و جمعی از مدیران این نهاد، پنج شنبه گذشته، نوزدهم فروردین‌، به منزل علی اصغر شعرباف رفته و با ایشان دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا دبیر فرهنگستان درباره هنرهای وابسته به معماری وحرفه هنری این استاد پیشکسوت توضیحاتی ارائه کرده و از ایشان به عنوان یکی از استادان مجرب یاد کرد.

نامور مطلق ضمناً به کتاب "گره و کاربندی" که گزیده‌ای از آثار استاد شعرباف و نقشه آثار وی در بناهای مختلف که  توسط انتشارات فرهنگستان هنر به چاپ رسیده است، اشاره کرد.

سپس ریاست فرهنگستان، حضور استادانی چون استاد شعرباف را سرمایه گران‌بهای فرهنگستان عنوان کرد و آمادگی فرهنگستان هنر برای پرداخت هر چه بیشتر و بهتر به این رشته از معماری را اعلام کرد.

در ادامه  شعرباف در باب تزئینات معماری توضیحاتی ارائه داد. وی ضمن اشاره به مطالب و نقشه‌های مربوط به کتاب دومی که قرار است در باب نقشه آثار ایشان منتشر شود، ابراز امیدواری کرد که این کتاب به زودی منتشر شود.

در ادامه پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های تخصصی در زمینه هنرهای سنتی از جانب استاد شعرباف ارائه شد که این پیشنهاد از طرف رئیس فرهنگستان مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد تا زمینه‌های برگزاری چنین کارگاه‌هایی در فرهنگستان هنر مورد بررسی قرار گیرد.

حضور استادانی چون استاد شعرباف را سرمایه گران‌بهای فرهنگستان عنوان کرد و آمادگی فرهنگستان هنر برای پرداخت هر چه بیشتر و بهتر به این رشته از معماری را اعلام کرد

دومین دیدار ریاست فرهنگستان به ملاقات با منصوره حسینی، نقاش و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، اختصاص داشت که با بازدید از آثار ایشان همراه بود.

در این دیدار نیز که با همراهی دبیر و جمعی از مدیران فرهنگستان صورت گرفت، معلم دامغانی ابتدا توسط دبیر فرهنگستان در جریان نوع ارتباط و فعالیت‌های این هنرمند نقاش در فرهنگستان و همچنین آخرین نمایشگاه آثار ایشان در موسسه فرهنگی - هنری صبا قرار گرفت.

سپس حسینی، توضیحاتی درباره امور جاری و مشکلات هنر و هنرمندان تجسمی به وی‍ژه نقاشی به رئیس فرهنگستان ارائه کرد.

کتاب نقد هنر

رکود اقتصاد هنر، کم توجهی مسئولان به این رشته، انزوای برخی هنرمندان پیشکسوت، عدم توجه کافی به نگهداری آثار هنرمندان در موزه‌ها و نگارخانه‌‌ها، شیوه برگزاری دوسالانه‌ها و جشنواره‌های تجسمی و .. از جمله مواردی بود که این هنرمند نقاشی در این دیدار بیان کرد.

رییس فرهنگستان هنر ضمن تجلیل از مقام این هنرمند، ابراز امیدواری کرد که فرهنگستان هنر بتواند در حد توان و در حوزه وظایف خود در رفع مشکلات هنرمندان این رشته بکوشد.

وی همینطور وعده داد که برای حل مشکلات هنر و هنرمندان نقاشی با مسوولان مربوطه رایزنی کنند. این دیدار با بازدید از آثار این هنرمند پایان یافت.

در این دیدارها علاوه بر دبیر فرهنگستان، مسعود ناصری سرپرست موسسه فرهنگی - هنری صبا، بهزاد مرتضوی مدیرکل روابط عمومی و وحیدرضا قربانی مدیرکل پشتیبانی، محمدعلی معلم دامغانی را همراهی کردند.

گروه هنری تبیان