تبیان، دستیار زندگی
ماگات: او آماده به نظر مى رسد سایت بایرن مونیخ- باران شدید مى آمد، اما على كریمى و والرین اسماعیل در اولین روز كارى شان روحیه خوبشان را از دست ندادند. سایت رسمى باشگاه بایرن مونیخ نوشت اسماعیل فرانسوى كه از دوران حضورش در ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلزنى كریمى در باران مونیخ

ماگات: او آماده به نظر مى رسد


سایت بایرن مونیخ- باران شدید مى آمد، اما على كریمى و والرین اسماعیل در اولین روز كارى شان روحیه خوبشان را از دست ندادند. سایت رسمى باشگاه بایرن مونیخ نوشت اسماعیل فرانسوى كه از دوران حضورش در برمن به آب و هواى بارانى عادت دارد و على كریمى هم كه از دبى آفتابى آمده روحیه اى عالى داشت. كریمى از طریق مترجمش گفت: «من خوشحالم كه اینجا هستم.»

فعلاً براى كریمى این اولویت دارد كه با فرهنگ جدید و زبان جدید در آلمان سازگار شود. فلیكس ماگات سرمربى بایرن مونیخ یك بار دیگر تأكید كرد: «باید به او براى سازگارى با شرایط جدید وقت بیشترى داد.» على كریمى 26ساله فعلاً به زبان آلمانى بیشتر از «GUTEN TAG» (روز بخیر) و «GUTEN ABEND» (عصر بخیر) بلد نیست بگوید. در مقابل اسماعیل فرانسوى به زبان آلمانى كاملاً مسلط است. ضمن اینكه براى سازگارى در مونیخ دو هموطن او بیسنته لیزارازو و ویلى سانیول به او كمك خواهند كرد در حالى كه وحید هاشمیان از مونیخ رفته و كریمى هموطنى در تیم نخواهد داشت.

فلیكس ماگات در مورد تردیدهایى كه درباره روحیه على كریمى در رسانه ها وجود داشت گفت: «من براى او روشن كردم كه فوتبال اروپا با فوتبال آسیا متفاوت است و فكر مى كنم او این را فهمید.» سرمربى بایرن مونیخ بعد از اولین جلسه تمرین از ملى پوش ایرانى خود رضایت داشت: «او آماده به نظر مى رسید.» ماگات در ادامه گفت كه كریمى نباید از صعود به كوه والبرگ ترسى داشته باشد: «من مطمئن هستم كه او به همراه بقیه بدون مشكل از كوه بالا خواهد رفت.»

على كریمى هم بعد از اولین تمرین خود با بایرن راضى بود: «تیم مرا خیلى خوب پذیرفت و از من حمایت كرد. به همین خاطر مى خواهم از آنها تشكر كنم.» كریمى در ادامه گفت كه حتى «یك لحظه» هم در قبول كردن پیشنهاد بایرن مونیخ تعلل نكرده است.

كریمى اعتراف كرد كه در اولین دقایق حضورش در زمین اضطراب زیادى داشت، اما خیلى زود برطرف شد. كریمى رأس ساعت20:11اولین گل تمرین را به ثمر رساند.

اهداف بلند ماگات

فلیكس ماگات على رغم مشكلاتى كه در دوران تداركاتى دارد طبق معمول اهداف بلندى دارد. او در این مورد گفت: «ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانى در دو جام حضور خواهیم یافت. انتظارات فوق العاده بالا هستند و ما مى خواهیم از هر دو عنوان دفاع كنیم.» در لیگ قهرمانان هم ماگات مى خواهد نتیجه بهترى از فصل گذشته كه تیمش در مرحله یك چهارم مقابل چلسى حذف شد بگیرد: «ما فصل گذشته كمى بدشانس بودیم. این بار هدفمان راهیابى به دیدار نهایى است. با این تیم مى توان به این سه هدف رسید.»

اما خبرگزارى ورزشى آلمان (SID) در عین حال به مشكلاتى كه ماگات در دوران تداركاتى با آنها روبروست اشاره كرده است. طبق این گزارش مشكل اصلى این است كه در آغاز فصل هفت بازیكن ملى پوش آماده نخواهند بود. به همین دلیل ماگات مى گوید تیمش در اول فصل شرایط ایده آلى نخواهد داشت. اما او در عین حال ادعا كرد كه فصل پیش بر این مشكلات غلبه كرد و در این فصل هم غلبه مى كند.

 امروز اولین بازی جادوگر در مونیخ