تبیان، دستیار زندگی
سال گذشته به دلیل مسائل سیاسی و اتفاقاتی که رخ داد، ایران از مسیر پیشرفت خود فاصله گرفت و با همت و کار مضاعف می‌توان آن را جبران کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همت و کار مضاعف، جبران عقب‌ماندگی‌هاست
نواب

سال گذشته به دلیل مسائل سیاسی و اتفاقاتی که رخ داد، ایران از مسیر پیشرفت خود فاصله گرفت و با همت و کار مضاعف می‌توان آن را جبران کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، هدف از انتخاب همت مضاعف و کار مضاعف را جبران عقب‌ماندگی‌ها دانست و گفت: کارآیی در کشورهای در حال توسعه، بسیار کم‌تر از میزان مورد انتظار است. از همین رو مقام معظم رهبری تأکید کردند که با کار  و تلاش مضاعف، عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران نماییم.

وی خاطرنشان کرد: کارهای عادی جواب‌گوی نیازهای انقلاب اسلامی نیست، از همین رو اقتضائات انقلاب اسلامی این است که به صورت جهادی کارها را ادامه دهیم.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، کم کردن تعطیلی‌های حوزه‌ را یکی کارهای  مؤثر در همت و کار مضاعف خواند و عنوان کرد: حوزه‌ در گام نخست باید تعداد تعطیلی‌ها را کم کند تا زمینه را برای تحقق همت مضاعف و کار مضاعف ایجاد نماید. ما باید مانند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باشیم؛ ایشان در مراسم عزاداری اهل‌بیت(ع)، ابتدا درس خود را ارائه می‌دهد و پس از آن مداحی می‌آید و ذکر مصیبت می‌نماید.

وی به روز بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه کارآمد دانست و گفت: حوزه‌ علمیه باید به روز باشند، به این معنی که با مقتضیات زمان پیش رود، زیرا اگر اینگونه باشد، حوزه‌ علمیه، حوزه‌ای پویا و کارآمد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب یادآور شد: باید با بهره گیری از امکاناتی روز، مانند اینترنت، از رفت‌ و آمدهای زیاد طلاب به ادارات و مراکز حوزه جلوگیری نماییم و زمان بیش‌تری را برای امور علمی و پژوهشی در اختیار آنان قرار دهیم.