تبیان، دستیار زندگی
در هفته‌ نهم از بیست و دومین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران در مهمترین دیدار تیم‌های شهرداری زرند کرمان و فولاد سپاهان اصفهان به مصاف هم می‌روند. این دیدار به میزبانی تیم کرمانی برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوج هیجان در لیگ هندبال

هفته نهم لیگ برتر هندبال مردان با انجام 5 دیدار در شهرهای کرمان، یزد، کازرون و ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفته‌ نهم از بیست و دومین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران در مهمترین دیدار تیم‌های شهرداری زرند کرمان و فولاد سپاهان اصفهان به مصاف هم می‌روند. این دیدار به میزبانی تیم کرمانی برگزار خواهد شد.

هندبال

در هفته گذشته هر دو تیم پیروز شدند و توانستند در جدول رده‌بندی جایگاه خود را حفظ کنند. شهرداری زرند کرمان با 9 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار دارد و در این دیدار خانگی تلاش می‌کند تا با بهره‌گرفتن از تماشاگران خود به مکان بالاتری صعود کند. فولادی‌ها هم که با 16 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند برای آنکه بتوانند همچنان صدرنشین باشند و در کورس قهرمانی باقی بمانند نیاز به پیروزی دارند.

این دیدار برای کرمانی‌ها شرایط ویژه‌ای را داشت، چرا که آنها در این هفته به دلیل مشکلات مالی تمرینات خوبی را سپری نکردند. 4 بازیکن این تیم در اعتراض به این امر حتی سر تمرینات هم حاضر نشدند که این مسئله نشان دهنده عمق شکاف میان کادرفنی و بازیکنان را دارد.

در دیگر دیدار تیم آهن بافق یزد میزبان ذوب آهن اصفهان است. بافق با 8 امتیاز در مکان ششم جدول قرار دارد و ذوب‌آهن با 14 امتیاز دوم است. یزدی‌ها که تا دو هفته قبل در مکان چهارم بودند برای اینکه بتوانند همچنان به رده‌های بالای جدول برسند نیاز دارند تا در این دیدار پیروز شوند. از سوی دیگر ذوب آهن برای اینکه امیدوار باشد در پایان فصل قهرمانی را از آن خود کند نیاز دارد هیچ امتیازی را از دست ندهد. آنهم دیدار هایی که با تیم‌های میانه و پایین جدول است.

دیدار تیم‌های مس کرمان و هپکو اراک دیگر دیدار مهم این هفته است. دیداری میان تیم‌های بالای جدول. مسی‌ها که با 12 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار دارند در صورت پیروزی بر هپکو اراک که با 9 امتیاز پنجم است می‌تواند همچنان جایگاه خود را تثبیت کرده و در صورت لغزش ذوب آهن جای این تیم را در مکان دوم بگیرد. آنها که در این فصل اولین سال حضور خود در لیگ برتر را آنهم با ترکیبی جدید تجربه می‌کنند می‌خواهند خاطره خوش را به جای بگذارند.

در هفته‌ نهم از بیست و دومین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران در مهمترین دیدار تیم‌های شهرداری زرند کرمان و فولاد سپاهان اصفهان به مصاف هم می‌روند. این دیدار به میزبانی تیم کرمانی برگزار خواهد شد

از سوی دیگر هپکو اراک با تکیه بر بازیکنان جوان و جویای نام خود و هدایت ایرج رضایی مربی کهنه‌کار تیم‌های پایه در سه بازی گذشته بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند در حد زیادی به حالت ثابت دست پیدا کنند.

پتروشیمی کازرون و دانشگاه آزاد تهران دیداری است که هر یک پیروز شوند به مقدار زیادی حضور خود در لیگ برتر را تثبیت می‌کنند. پتروشیمی کازرون و دانشگاه آزاد هر کدام سه امتیاز دارند. این دو تیم هشتم و نهم هستند و برای اینکه بتوانند از منطقه خطر یعنی دو تیم پایانی فاصله بگیرند باید امتیازات چند هفته اخیر را بگیرند.

دانشگاه آزاد روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. این تیم در سه بازی گذشته خود شکست خورده است. چه در بیرون از خانه و چه در داخل. آنها برای اینکه بتواند به روزهای خوب اوایل فصل بازگردند باید در این دیدار امتیاز بگیرند. پتروشیمی هم در سه بازی گذشته نتایج بهتری را کسب کرده و توانسته یک پله صعود کند. آنها می‌خواهند از این میزبانی استفاده کرده و به رده‌های بالاتر برسند.

دیدار تیم‌های دانشگاه صنعتی ارومیه و شهرداری سبزوار آخرین دیدار هفته نهم است. این دیدار در ارومیه برگزار می‌شود. جایی که تیم میزبان تمام دیدارهای خود را واگذار کرده است. این تیم هم‌اکنون با یک امتیاز در مکان آخر جدول رده‌بندی قرار دارد و اگر به همین صورت ادامه دهد باید با لیگ برتر خداحافظی کند. آنها که اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند، نتوانستند هنوز توانایی خود را نشان دهند.

از سوی دیگر شهرداری سبزوار با تکیه بر مربیگری شعبان پور نشان داده که می‌تواند در میانه‌های جدول باقی بماند. آنها که با 5 امتیاز در مکان هفتم جدول قرار دار ند در صورت واگذاری این دیدار به منطقه خطر نزدیک می‌شوند و این شرایط را برای آینده آنها سخت می‌کند.

تمام دیدارهای هفته نهم ساعت 17، بیست و سوم فروردین برگزار می‌شود.

تنظیم:سعید آقازاده