تبیان، دستیار زندگی
زیدان در حال حاضر مشاور عالی فلورنتینو پرز در باشگاه رئال مادرید است و هیچ دوره مربیگری را سپری نکرده و هیچ گاه هم در سه سال گذشته که از فوتبال وداع کرده است، در هیچ تیمی مربی نبود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیدان یا قطبی؟

زین الدین زیدان، ستاره سرشناس فوتبال جهان،

جدیدترین نام مطرح شده برای هدایت تیم ملی ایران است.

نشریه فارسی زبان ارتباط چاپ دبی در آخرین شماره خود مصاحبه ای از زین الدین زیدان را منتشر کرد که در بخشی از آن این ستاره نامی فوتبال جهان ، مدعی شده بود یکی از مسولان فدراسیون فوتبال ایران با او برای در اختیار گرفتن هدایت تیم ملی صحبت کرده است.

قطبی و زیدان

این خبر درحالی منتشر می شود که درست در تعطیلات نوروز خبری روی سایت ها رفت که در آن از قول زیدان نوشته شده بود دوست دارد به ایران بیاید. اصل این خبر اما متعلق به بیش از سه سال قبل بود ، زمانی که ستاد ارتحال امام و سفارت ایران در فرانسه از این بازیکن برجسته تاریخ فوتبال جهان دعوت کرده بود تا برای سالروز ارتحال رهبر فقید جمهوری اسلامی به تهران بیاید و بعد هم سفری به زادگاه حضرت امام در شهرستان خمین داشته باشد اما این اتفاق هیچ گاه عملی نشد اما او در آن زمان در مصاحبه با نشریات فرانسوی از علاقه ویژه خود به امام راحل (ره) سخن گفته بود.

اما خبرنگار ایرانی این نشریه فارسی زبان که با وبلاگ سکوی سرخ در ارتباط است ، ادعا دارد جزئیاتی دقیق از این پیشنهاد دارد که تا هفته بعد افشا خواهد شد.

ادعای سرمربیگری زیدان در تیم ملی فوتبال ایران که منتشر کنندگان ، تاریخ حضورش در تهران را درست در پایان جام جهانی یعنی اواخر تیرماه می دانند ، زمانی است که به احتمال فراوان ، فدراسیون فوتبال ایران هم تغییراتی اساسی را تجربه کرده و نمایندگان سازمان ورزش به هیات رئیسه فدراسیون وارد شده اند.

زیدان در حال حاضر مشاور عالی فلورنتینو پرز در باشگاه رئال مادرید است و هیچ دوره مربیگری را سپری نکرده و هیچ گاه هم در سه سال گذشته که از فوتبال وداع کرده است، در هیچ تیمی مربی نبوده. او در تمام این ایام به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در میادین خیریه فوتبال حاضر شده و سعی داشته تا شعار فوتبال برای صلح را به سراسر جهان ببرد.

زیدان در حال حاضر مشاور عالی فلورنتینو پرز در باشگاه رئال مادرید است و هیچ دوره مربیگری را سپری نکرده و هیچ گاه هم در سه سال گذشته که از فوتبال وداع کرده است، در هیچ تیمی مربی نبوده

او پس از وداع با فوتبال، در مسابقات بین المللی فوتسال و فوتبال ساحلی هم حاضر می شود و تکنیک ناب خود را به نمایش می گذارد. به همین دلیل عباس ترابیان، رئیس کمیته بین الملل و فوتسال فدراسیون فوتبال هم با او دیدار هایی را در این ایام داشته است. او اما خبر مذاکره برای مربیگری این چهره شاخص فوتبال جهان را رد می کند و می گوید:«من به عنوان یک علاقمند به فوتبال، چند باری با ایشان در میادین فوتسال گپ زدم. ایشان هر بار که متوجه می شود یک ایرانی با او همکلام شده، از علایقش به کشور ما می گوید. اما نه من و نه هیچ یک از مسولان فدراسیون فوتبال با این اسطوره فرانسوی حرفی درباره هدایت تیم ملی ایران نزده ایم.»

علی کفاشیان

این در حالی است که فدراسیون حمایت خود را از قطبی اعلام نموده است

در نشست ویژه عصر شنبه علی کفاشیان با افشین قطبی توافق شد قطبی تا پایان مسابقات جام ملتهای آسیا مسئولیت سرمربیگری تیم ملی را عهده دار باشد.

در این نشست که عصر امروز در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد،علی کفاشیان با منتفی دانستن بحث حضور سرمربی خارجی در تیم ملی به افشین قطبی اطمینان خاطر داد طبق قرارداد منعقد شده وی تا پایان مسابقات جام ملتهای آسیا نفر اول کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود ولی وی باید از نظرات کمیته فنی و کارشناسان فوتبال در کار هدایت تیم ملی استفاده کند.

کفاشیان با تاکید بر اینکه فدراسیون فوتبال نیز نظارت و ارزیابی کاملی نسبت به عملکرد تیم ملی خواهد داشت تصریح کرد: فدراسیون فوتبال از کادر فنی تیم ملی قاطعانه حمایت می کند و تلاش خواهد کرد تا تمامی شرایط را برای موفقیت تیم ملی فراهم کند.

افشین قطبی نیز ضمن تایید خبر دیدار عصر امروز با رئیس فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد با از بین رفتن حاشیه های اخیر تیم ملی بتواند با قدرت و انسجام لازم برای حضور شایسته در جام ملتهای آسیا آماده شود.

وی تصریح کرد: موفقیت تیم ملی در جام ملتهای آسیا دور از دسترس فوتبال ایران نیست ولی در این راه همه باید به سهم خود از تیم ملی حمایت کنند و امیدوارم این حمایت ها بواسطه برخی نتایج ضعیف از بین نرود.

توافق علی کفاشیان و افشین قطبی برای ادامه همکاری قطبی در تیم ملی درحالی صورت می گیرد که خبر مذاکره فدراسیون فوتبال با چند گزینه خارجی ابهاماتی را در خصوص سرنوشت کرسی هدایت تیم ملی به وجود آورده بود. این ابهامات با اظهارات اخیر مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی و ابراز نگرانی وی از ادامه حضور قطبی در تیم ملی شکل پیچیده تری به خود گرفته بود.

تنظیم:سعید آقازاده