تبیان، دستیار زندگی
مسئول امور استانهای تبیان در اصفهان گفت: با توجه به بازدید بالای کاربران اینترنت از تبیان ،زیر ساخت های تبیان تقویت می شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیرساخت‌های تبیان اصفهان تقویت می‌شود

نشست مدیران دفاتر شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

مسئول امور استانهای تبیان در اصفهان گفت: با توجه به بازدید بالای کاربران اینترنت از تبیان ،زیر ساخت های تبیان تقویت می شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر نورعلیزاده؛ مسئول اموراستانهای سایت اطلاع رسانی تبیان نوزدهم فروردین ماه در جمع مدیران دفاتر شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: سایت تبیان بزرگترین دایره المعارف مجازی کشور است که به هفت زبان دنیا در اختیارکاربران قرار گرفته است.

وی به معرفی بخشهای مختلف فرهنگی، هنری، جامعه و سیاست، دانش و فناوری ، دین و اندیشه و دیگر بخشهای این سایت پرداخت و افزود: در کنار 300 گیگا بایت حجم اطلاعات، 300 سایت فرهنگی و مذهبی دیگر با محتوای سالم نیز جهت استفاده کاربران قابل دسترسی است.

نشست مدیران دفاتر شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

نورعلیزاده افزود: در سی استان کشور، 45 آی اس پی جهت استفاده رایگان کاربران از تبیان راه اندازی شده است و در اصفهان نیز امکان اتصال همزمان 120 کاربر فراهم گردیده است.

مسئول امور استانهای تبیان در بیان علل اقدام تبیان به تاسیس IDC گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین توجه ویژه حجت الاسلام دکتر خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه اینترنت همچون سامان بخشی و اقدام همه جانبه برای ایجاد شبکه اینترانت داخلی و سایت‌های فارسی‌زبان داخل کشور و الزام موثر همه دستگاهها و موسسات اعم از دولتی و غیر دولتی به عدم استفاده از میزبان خارج از کشور برای ایجاد سایت‌های خود از جمله علل تاسیس IDC تبیان بوده است.

نشست مدیران دفاتر شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

وی کاهش تبلیغ سایت اطلاع رسانی تبیان از طریق صدا و سیما را تقویت زیر ساختهای این سایت دانست و گفت: هم اکنون حدود 4000 نفر به صورت همزمان از سایت بازدید می کنند که تبلیغ از طریق صدا و سیما باعث افزایش حجم کاربران و باعث اختلال در پاسخگویی به کاربران می شود؛ به همین دلیل تبلیغ از طریق صدا و سیما صورت نمی گیرد؛ لذا ابتدا باید زیر ساختهای سایت تقویت شود.

مسئول اموراستانهای تبیان تولید نرم افزارهای چند رسانه ای در موضوعات متنوع و بازی های انیمیشن را از دیگر فعالیتهای تبیان معرفی کرد و افزود: در این بازی ها محیط کاربری چنان زیبا و با کیفیت طراحی شده است که کاربر احساس می نماید در یک مکان طبیعی در حال بازی است.

وی از مدیران تبلیغات اسلامی خواست تا با معرفی کامل تبیان و آشنا نمودن فرمانداران و شهرداران زمینه ارائه سرویس رایگان تبیان در مساجد ، کانونهای فرهنگی و مراکز قرآنی را فراهم آورند.

تنظیم: هومن بهلولی