تبیان، دستیار زندگی
كریمى امروز با بایرن استارت مى زند كریمى امروز با بایرن استارت مى زند على كریمى روزهاى پركارى را در مونیخ پشت سر مى گذارد. شماره 8 بایرن پنجشنبه خانه مسكونى اش را انتخاب كرد. این خانه داراى تمامى امكانات رفاهى است و براى مدت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امروز اولین بازی جادوگر در مونیخ

كریمى امروز با بایرن استارت مى زند


كریمى امروز با بایرن استارت مى زند

على كریمى روزهاى پركارى را در مونیخ پشت سر مى گذارد. شماره 8 بایرن پنجشنبه خانه مسكونى اش را انتخاب كرد. این خانه داراى تمامى امكانات رفاهى است و براى مدت یك سال از طرف باشگاه براى كریمى اجاره شده است. فاصله منزل كریمى با استادیوم بایرن 20 دقیقه است و او از این بابت هم مشكلى ندارد.

خرید جدید بایرن عصر پنجشنبه در یك مصاحبه مطبوعاتى با دو نشریه «بیلد» و «تفه» شركت كرد. قرار بود بعدازظهر دیروز هم جلسه اى بین كریمى و مسؤولان باشگاه بایرن برگزار شود.

كریمى امروز با بایرن استارت مى زند. آنها فردا صبح براى دادن تست آمادگى جسمانى در محل تمرینات باشگاه حاضر مى شوند. چند ساعت بعد هم یك بازى دوستانه براى سنجش میزان آمادگى بازیكنان در همین محل برگزار مى شود.

امروز اولین بازى جادوگر در مونیخ

هاسل بروخ نامى است كه یك ماه پیش فوتبال ایران را به هم ریخت. او كه یكى از نویسندگان مجله«كیكر» است یك ماه قبل در یادداشتى پیش بینى كرد على كریمى اصلاً نمى تواند در بایرن مونیخ موفق شود و حتى قول داده بود كه او برف زمستانى مونیخ را نمى بیند.

به هر حال این نویسنده روز گذشته گفت وگوى نیمه بلندى با راینر سوبل سرمربى بركنار شده پرسپولیس داشت كه روى سایت اینترنتى این مجله قرار گرفت. او در این گفت وگو از سوبل درباره پروین، پرسپولیس، انتخابات ریاست جمهورى و على كریمى سؤال پرسیده است.

آقاى سوبل، هفته گذشته خبر كناره گیرى شما از مربیگرى پرسپولیس تهران منتشر شد. با وجود این هنوز در باشگاه هستید. چه اتفاقاتى در آنجا افتاده؟

< در روزهاى اخیر قرارداد من با پرسپولیس تمام شد. من تا 30 ژوئن با تیم قرارداد داشتم. چهارشنبه گذشته در آستانه پایان مهلت قراردادم با پرسپولیس، با مدیران تیم جلسه داشتم و در آن گفتم كه به هیچ وجه نمى توانم كارم را در اینجا ادامه دهم.

چه مشكلاتى وجود داشت؟

< دوست داشتم كه در تیم مسؤولیت ها از هم متمایز شوند. مدیر فنى پرسپولیس، على پروین جزو ملى پوشان تیم ملى ایران در جام جهانى 1978 بود. من هم آن سال با تیم ملى آلمان بودم. در روزهاى ابتدایى كارم در پرسپولیس همین پروین به طور افراطى در كارها دخالت مى كرد. من دیگر نمى توانستم در آن شرایط كار كنم.

پس این اتفاقات در رسیدن به پیروزى حكم اصطكاك را داشت.

مى شود اسمش را گذاشت اصطكاك. من مى گویم دو كاپیتان نمى توانند كشتى را هدایت كنند.

اما على پروین كه سرگرم كارهاى تبلیغاتى براى انتخابات ریاست جمهورى ایران بود.

البته رییس جمهور انتخابى مردم كسى نبود كه پروین از آن حمایت مى كرد. احمدى نژاد رییس جمهور جدید ایران است و براى همین وضعیت پرسپولیس در بلاتكلیفى قرار گرفت.

چرا؟

چون پرسپولیس و استقلال كه دیگر تیم پرتماشاگر ایران است، هر دو به دولت ایران و فدراسیون فوتبال این كشور وابسته هستند. اصلاً نمى توانى بفهمى پول هایى كه این دو تیم خرج مى كنند از كجا آمده است. آنها تمام نیاز خود را از طریق مذاكرات سیاسى به دست مى آورند.

پس با این حساب انتخابات، آینده چند باشگاه مشهور را مبهم كرده.

هر چیزى امكان دارد. ممكن است ساختارهاى جدید به وجود بیاید و بازیكنان جدید بیایند. البته اصلاً قابل پیش بینى نیست.

با این شرایط هنوز هم دوست دارید كه با پرسپولیس ادامه بدهید؟ با مشكل تراشى هاى پروین؟

در مذاكرات من با مدیران باشگاه هیچ نكته مثبتى وجود نداشت. البته به دنبال گرفتن پول بیشتر نبودم. استقلال در كارم را طلب كردم كه در پرسپولیس به من ندادند. همیشه پروین در یك سمت بود و من در سمت دیگر. با این اتفاقات هیچ كارى پیش نمى رفت.

مقام چهارم در مسابقات لیگ برتر براى پرسپولیس جالب نبود؟

ما اینجا یكى از تیم هاى صدرنشین لیگ برتر بودیم ولى در دو بازى مانده به پایان مسابقات قهرمانى، فولاد اهواز قهرمان شد. البته رقابت تنگاتنگ بود و فشار زیادى به ما وارد مى شد. پرسپولیس كاملاً قابل قیاس با بایرن مونیخ است. آنجا بیش از 15 میلیون نفر طرفدار پرسپولیس هستند.

و على كریمى كه به بایرن مونیخ آمد. چه نظرى درباره او دارید؟

او یك فوتبالیست فوق العاده است. با وجود اینكه یك دریبل زن قهار در فوتبال به حساب مى آید ولى چهار سال از عمر خودش را در امارات تلف كرد. در مونیخ باید از او مراقبت شود. حداقل دو سه ماه فرصت مى خواهد.

امروز بازى دستگرمى بایرن مونیخ - مونیخ 1860

شمارش معكوس براى خودنمایى كریمى شروع شد

على كریمى امروز براى اولین بار در كنار ستارگان بایرن مونیخ قرار مى گیرد.

او كه پنجشنبه هم در كنار 9بازیكن بایرن تفریحى تمرین كرده بود شنبه عصر تست آمادگى جسمانى فلیكس ماگات را پشت سر مى گذارد. ماگات با این آزمون مى خواهد میزان آمادگى بازیكنان خود را بسنجد.

براى همین تیم مونیخ 1860 انتخاب شده كه بازیكنان بایرن با انجام بازى دستگرمى جلوى آنها بتوانند آمادگى خودشان را به رخ مربیان تیم بكشند.

این موقعیت خوبى براى على كریمى است. احتمالاً او امروز براى اولین بار پیراهن سرخ بایرن را تنش مى كند و جلوى حریف به میدان مى رود. اگر جادوگر آسیا بتواند در این مسابقه چهره خوبى از خودش به نمایش بگذارد یك آینده كاملاً روشن را در دو سه ماه آینده براى خود رقم مى زند.

شنبه 11 تیر: تست آمادگى جسمانى از بازیكنان پس از تعطیلات در بازى دوستانه با مونیخ 1860

یكشنبه 12 تیر: آغاز تمرینات در كمپ«روتاخ اگرن». این اردو روز 17 تیر به پایان مى رسد.

شنبه 18 تیر: بازى دوستانه با«ورتزبورگ»

یكشنبه 19 تیر: بازى دوستانه با«گرافن وهر»

چهارشنبه 22 تیر: بازى دوستانه با«دسائو»

یكشنبه 26 تیر: بازى دوستانه با«كارلسروهه»

دوشنبه 27 تیر: دومین اردوى آماده سازى در كمپ«بن». این اردو اول مرداد تمام مى شود.

سه شنبه 4 مرداد: نیمه نهایى جام اتحادیه آلمان

پنجشنبه 6 مرداد: بازى دوستانه با اف سى توكیو

شنبه 8 مرداد: بازى دوستانه با جوبیلو ایواتا

جمعه 14 مرداد: آغاز مسابقات بوندس لیگا با بازى بایرن قهرمان پارسال.

مسابقات ابتدایى بایرن در بوندس لیگا

جمعه 14 مرداد: بایرن مونیخ - بوروسیا دورتموند (هفته اول)

شنبه 22 مرداد: بایرلوركوزن - بایرن مونیخ (هفته دوم)

شنبه 5 شهریور: بایرن مونیخ - هرتابرلین (هفته سوم)

شنبه 19 شهریور: نورنبرگ - بایرن مونیخ (هفته چهارم)

شنبه 26 شهریور: بایرن مونیخ - هانوفر (هفته پنجم)

چهارشنبه 30 شهریور: اینتراخت فرانكفورت - بایرن مونیخ (هفته ششم)

شنبه 2 مهر: هامبورگ - بایرن مونیخ

كریمى و اولین تمرین در بایرن

على كریمى اولین تمرین خود را با بایرن انجام داد.

كریمى كه چهارشنبه به مونیخ سفر كرده بود پنجشنبه بعدازظهر در زمین تمرینى بایرن تمرین كرد. البته این تمرین مونیخى ها چندان جدى نبود چرا كه در آن فقط 9 بازیكن حاضر بودند. مایكل رنسینگ، ویلى سانیول، آندریاس گورلیتز، توبیاس رائو، ینس یره میس، اوون هار گریوز، مهمت شول، والرین اسماعیل و على كریمى نفرات حاضر در این تمرین بودند.

تمرینات بایرن مونیخ از چهارشنبه این هفته با پیوستن پنج ملى پوش آلمانى این تیم كه در مسابقات جام كنفدراسیون ها حضور داشتند جدى تر مى شود. ملى پوشان برزیلى بایرن هم هفته آینده به تمرینات تیم مى پیوندند.

پیراهن كریمى،75 یورو

ایران ورزشى - پیراهن بایرن مونیخ بسیار گران است. در حالى كه بسیارى از باشگاه هاى اروپایى پیراهن هاى خود را با شماره ونام بازیكنان با قیمت هایى بین20 تا40 یورو (و در صورتى كه امضاى خود بازیكن را هم داشته باشد بین30 تا60 یورو) به فروش مى رسانند بایرنى ها پیراهن هاى ساده خود _ بدون امضاى بازیكنان را _75 یورو قیمت گذارى كرده اند. اگر براى خرید یك پیراهن شماره8 بایرن مونیخ با نام على كریمى به سایت رسمى بایرن مراجعه كنید متوجه مى شوید كه پیراهن سایزهاى مدیوم و لارج این شماره75 یورو (حدود80 هزار تومان) قیمت دارد و فقط سایز اسمال پیراهن با قیمت65 یورو قابل دستیابى است. البته در سایت بایرن مونیخ نمى توانید پیراهن امضا شده على كریمى را بخرید.

 کریمی در تیم منتخب ستا رگان 

 گزارش ویژه کیکر از انتقال علی کریمی به بایرن مونیخ 

 کریمی به بایرن مونیخ رفت 

 پاسخ علی کریمی به انتقاد آلمانی ها 

 کریمی به خاطر فلسطین با اسرائیل بازی نمی کند