تبیان، دستیار زندگی
همزمان با هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری، همایش «اسرار حجاب» در کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود._
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همايش «اسرار حجاب» در كتابخانه تخصصي انقلاب
حجاب

همزمان با هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهري، همایش «اسرار حجاب» در کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اعظم پورنجار، رئیس کتابخانه تخصصی انقلاب، درباره برگزاري اين همايش گفت: مقالات ارايه شده به اين همايش در صورت برخورداري از بار علمي و پژوهشي مناسب، به صورت كتابچه منتشر خواهند شد.

پورنجار افزود: اين همايش هشتم ارديبهشت ماه در سالن همايش فرهنگسراي انقلاب با حضور علاقه‌مندان و صاحب‌نظران برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه كتابخانه انقلاب داراي هفت هزار و 500 جلد كتاب در حوزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است، افزود: اغلب كتاب‌هاي اين مركز در حوزه تاريخ معاصر، انقلاب اسلامي، علوم سياسي، روابط بين‌الملل، دفاع مقدس، زندگينامه و خاطرات شهداست و اغلب مخاطبان اين كتابخانه را پژوهشگران، دانشجويان و نويسندگان حوزه‌هاي ياد شده تشكيل مي‌دهند.

پورنجار اظهار داشت: در اين كتابخانه همچنين 950 مجله صحافي شده از دوره پهلوي مانند «خواندني‌ها»، «كيهان»، «اطلاعات»، «وحيد»، «آينده»، «وقايع اتفاقيه» و «سخن» وجود دارد.

به گفته رييس كتابخانه انقلاب، لوح فشرده و نوار كاست كامل سخنراني‌هاي مرتبط با انقلاب اسلامي نيز مانند سخنراني امام خميني (ره) و شهيد بهشتي در اين كتابخانه موجودند.

پورنجار تصريح كرد: قفسه‌باز بودن كتابخانه، امكان جست‌‌وجوي رايانه‌اي و دو سالن مطالعه مجزا ويژه خانم‌ها و آقايان، استفاده از كتاب‌ها را براي مراجعان آسان‌تر كرده است و تمامي اعضا مي‌توانند همه روزهاي هفته(بجز جمعه) از ساعت هشت صبح تا پنج بعداز ظهر از امكانات اين كتابخانه استفاده كنند.

وي درباره به‌روز رساني مخزن كتابخانه افزود: تقريبا در هر فصل تعدادي از كتاب‌هاي تخصصي در حوزه انقلاب و دفاع مقدس كتاب خريداري مي‌شوند و ما در تلاشيم تمامي كتاب‌هايي را كه در اين حوزه‌ها منتشر مي‌شوند، تهيه كنيم.

پور نجار گفت: اين كتابخانه به عنوان يك كتابخانه تخصصي جاي فعاليت بيشتري دارد. در مرحله نخست بايد مخزن كتاب‌ها را گسترش دهيم تا منابع بيشتري در دسترس علاقه‌مندان به پژوهش و مطالعه در حوزه‌هاي انقلاب، دفاع مقدس و تاريخ معاصر قرار گيرد.

وي ضمن تاكيد بر ضرورت وجود كتابخانه تخصصي در تمامي حوزه‌هاي گوناگون علمي پژوهشي، عنوان كرد: براي گسترش فعاليت‌هاي اين مركز و تهيه منابع، طرح‌هاي جامعي بررسي و تهيه كرده‌ايم و در انتظار موافقت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و تخصيص بودجه براي اجرايي شدن آن طرح‌هاييم .