تبیان، دستیار زندگی
- مصدومیت تاندون چپ فریدون زندى هافبك لاترن و تیم ملى نگران كننده بود. به نظر مى رسید تنها راه مداواى مصدومیت این بازیكن، عمل جراحى باشد. پزشكان باشگاه لاترن هم چهارشنبه شب گذشته اعلام كردند او باید هرچه زودتر پاى مصدومش را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك خبرخوش:فریدون زندی جراحی نمی کند


- مصدومیت تاندون چپ فریدون زندى هافبك لاترن و تیم ملى نگران كننده بود. به نظر مى رسید تنها راه مداواى مصدومیت این بازیكن، عمل جراحى باشد. پزشكان باشگاه لاترن هم چهارشنبه شب گذشته اعلام كردند او باید هرچه زودتر پاى مصدومش را جراحى كند. این اظهارات، احتمال غیبت شماره 10 لاترن را در بازى ایران برابر ژاپن بیشتر و بیشتر كرد. پزشكان در همان حال اعلام كردند او بعد از این جراحى، به مدت 6 هفته باید از فوتبال دور باشد و پس از آن مى تواند تمرینات سبك خود را از سر بگیرد.

باشگاه لاترن تشخیص داد على رغم عكسبردارى هاى اولیه، فریدون زندى به یكى از بیمارستان هاى مجهز سوییس برود. شماره 10 لاترن روز چهارشنبه به بازل سوییس رفت و پس از عكسبردارى، پزشكان تشخیص دادند مصدومیت زندى بدون عمل جراحى هم مداوا مى شود. پزشك معالج به فریدون گفت:«خوشبختانه تاندون پایت پاره نشده و فقط كشیدگى دارد. چند روز باید استراحت كنى و پس از آن مى توانى فیزیوتراپى انجام بدهى. در كنار آن هم مى توانى تمرینات سبكى زیر نظر پزشك داشته باشى تا تاندون پایت بیش از این آسیب نبیند.»

این خبر خوبى براى فریدون زندى بود. او بلافاصله با خانه تماس گرفت و این خبر خوش را به پدر و مادرش داد. فریدون گفت:«خیلى شانس آوردم. راستش خودم را براى عمل جراحى آماده كرده بودم ولى با شنیدن حرف هاى پزشكان جا خوردم. آنها گفته اند تا چند هفته دیگر مى توانم دوباره تمریناتم را به صورت جدى شروع كنم.»

پزشكان خیلى خوشبین بودند. طبق گفته آنها فریدون زندى به مدت 2 یا 3 هفته نباید تمرین سنگینى داشته باشد اما پس از آن آزاد است كه هر جور مى خواهد تمرین كند.

فریدون بعد از عكسبردارى، چهارشنبه بازل را ترك كرد و به لاترن رفت. او در چند روز گذشته فقط استراحت كرده اما احتمالاً از امروز یا فردا فیزیوتراپى را آغاز مى كند. پدر فریدون هم روز گذشته گفت:«او خیلى خوشحال بود. باورش نمى شد. حالا مطمئن است كه مى تواند مقابل ژاپن براى ایران بازى كند.»

زندى حتى مى تواند در اردوى انگلیس هم حاضر شود و با ملى پوشان دیگر تمرین كند ولى هنوز مشخص نسیت كه او به انگلیس برود یا نه چون كسى با فریدون تماس نگرفته. خودش مى گوید:«بله اگر قرار باشد در این اردو حاضر باشم باید هماهنگى لازم را لاترن انجام دهد. فعلاً آقاى فاضلى زنگ نزده. من منتظر مى مانم.»

زندى زود برمى گردد

سایت رسمى كایزرسلاترن- خوشبختانه دوران دور بودن فریدون زندى از میدان آن گونه كه تصور مى شد طولانى نیست. پس از معاینات و انجام آزمایشات و عكسبردارى از پاى مصدوم بازیكن 26 ساله كایزرسلاترن پزشكان در مورد طرح درمانى این بازیكن صحبت كردند. به نظر مى رسد كه این بازیكن ملى پوش ایرانى مى تواند پس از دو یا سه هفته به تمرینات كایزرسلاترن بازگردد. این مدت كمتر از زمانى است كه زندى پس از تصادف سخت با اتومبیلش در ماه مارس امسال از میدان دور بود.

 آرزوی بزرگ زندی