تبیان، دستیار زندگی
پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در كل جهان و به هم خوردن معادلات دشمنان به دلیل توسل‌ها و راز و نیازهای عمیق دینی و مبارزات رزمندگان و روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در راه خدا از سوی آنان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهوه‌خانه بهشت

عنایت بخشی

مدیر گروه فیلم و سریال شبكه قرآن سیما از ساخت هفت مجموعه و تعدادی تله‌فیلم با عناوین «عمارت پدری»، «قهوه‌خانه بهشت»، «گمشده» و «بانو مجتهده امین» خبر داد.

نصیر مغزی، مدیر گروه فیلم و سریال شبكه قرآن سیما درباره سیاست‌های امسال این گروه و تولیدات جدیدبه مهر گفت: سیاست‌های كلی فرقی نكرده است و در حوزه معارفی موضوعات دینی، اخلاقی و آگاهی مورد توجه قرار می‌گیرد. مجموعه تلویزیونی «قهوه‌خانه بهشت» در 45 قسمت به كارگردانی محمدتقی انصاری تهیه می‌شود. این مجموعه مراحل ساخت دكور را پشت سر می‌گذارد و بزودی كلید می‌خورد و تا به حال حضور بازیگرانی نظیر عنایت بخشی، مهران رجبی، سیاوش قاسمی، افشین سنگ چاپ، مرتضی ضرابی و كیانوش گرامی در آن قطعی شده است.

وی در ادامه افزود: این مجموعه اپیزودیك است و داستان هم در مهمانسرایی واقع در مهران می‌گذرد كه زائران مختلف عتبات عالیات مهمان آن می‌شوند و اتفاقات مختلف رخ می‌دهد. فیلمنامه مجموعه «عمارت پدری» را هم تیرداد سخایی و علیرضا حسینی هم در 40 قسمت با مضمون خیریه می‌نویسند و هنوز كارگردان آن مشخص نشده است. به احتمال زیاد اوائل اردیبهشت‌ماه كلید می‌زنیم.

مدیر گروه فیلم و سریال شبكه قرآن سیما با اشاره به مجموعه «بچه‌های خوب» گفت: این مجموعه با مشاركت نهضت سوادآموزی تهیه می‌شود و نگاه آن به یك جامعه روستایی است. تله‌فیلم «ابراهیم» مراحل تدوین را سپری می‌كند. نام این فیلم تلویزیونی موقت است. فیلم 90 دقیقه‌ای «باید رفت» به‌تهیه‌كنندگی علی مهام و كارگردانی حسین تبریزی تدوین می‌شود. گروه فیلم و سریال شبكه قرآن امسال هفت مجموعه، تعدادی تله‌فیلم و كلیپ تولید می‌كند. طرح‌های مختلفی به شبكه قرآن فرستاده شده و در حال بررسی هستیم.

مغزی خاطرنشان كرد: تله‌فیلمی با موضوع بانو مجتهده امین بر مبنای فیلمنامه تیرداد سخایی می‌سازیم. همچنین مجموعه محرم سال آینده شبكه قرآن را انتخاب كردیم.

..................................................

برپایی جشنواره قرآنی فجر قطعی است

همان طور كه « جام‌جم » پیشتر خبر داده بود، امسال قرار است برای نخستین بار جشنواره قرآنی فجر برگزار شود و در همین ارتباط نیز روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با مدیران مسوول كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، برگزاری این جشنواره قرآنی را قطعی دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی در این دیدار، شكست دشمنان نظام به‌رغم توطئه‌های فراوان در 31 سال اخیر را مدیون قرآن و دین اسلام دانست و گفت: اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در كل جهان و به هم خوردن معادلات دشمنان به دلیل توسل‌ها و راز و نیازهای عمیق دینی و مبارزات رزمندگان و روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در راه خدا از سوی آنان است. حسینی باور عمیق و درك هرچه بهتر فعالان قرآنی از مفاهیم آن را مهم‌ترین ابزار برای ارائه هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و ورود آنان را به عرصه‌های سینمایی، تئاتر، شعر، موسیقی و هنری‌های تجسمی مهم خواند.

گروه هنری تبیان