تبیان، دستیار زندگی
كسى به تماشاى كارناوال بیكارها نیامد مسابقه دوستانه استقلال - منتخب سائوپائولو شاید مهمترین اتفاق فوتبال در پنجشنبه گذشته بود. دیدارى كه قرار بود مسابقه خداحافظى سه تن از بازیكنان دهه 60 استقلال باشد. فقط با خداحافظى دو بازی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی مختاریفر وسرخاب در بازی سرد استقلال سائوپائولو

كسى به تماشاى كارناوال بیكارها نیامد


مسابقه دوستانه استقلال - منتخب سائوپائولو شاید مهمترین اتفاق فوتبال در پنجشنبه گذشته بود. دیدارى كه قرار بود مسابقه خداحافظى سه تن از بازیكنان دهه 60 استقلال باشد. فقط با خداحافظى دو بازیكن همراه بود. البته این تمام مشكلات این بازى تداركاتى نبود.

مسابقه استقلال - منتخب سائوپائولو مى توانست با شكوه تر برگزار شود ولى به یك بازى سرد و كسل كننده تبدیل شد. این را مى شد از تعداد تماشاگرانى كه به سختى به هزار نفر مى رسیدند فهمید.

عباس سرخاب، جعفر مختارى فر و رضا نعلچگر سه بازیكنى بودند كه قرار بود در این مسابقه به طور رسمى از فوتبال خداحافظى كنند. نعلچگر به دلیل بى اطلاعى از برگزارى بازى حضور نداشت اما سرخاب و مختارى فر 15 دقیقه براى استقلال بازى كردند و دور افتخار زدند و رسماً از فوتبال خداحافظى كردند. در 15 دقیقه اول بازى استقلال توسط فرزاد مجیدى و مهدى امیرآبادى به گل رسید اما ظاهراًَ بین دو تیم توافق شده بود كه گل هاى زده در این دقایق حساب نشود و بازى پس از مراسم خداحافظى سرخاب و مختارى فر رسماً آغاز شود.

این بازى دوباره در حالى شروع شد كه در بیرون از زمین مسؤولان استقلال از پیشكسوتان قدیمى تیمشان تقدیر مى كردند. مسؤولان این تیم با تقدیم هدایایى از كامبیز جمالى، بیوك جدى كار و جانانپور تجلیل كردند. در حالى كه به غیر از آقامحمدى، از بقیه مسؤولان و مدیرعامل استقلال خبرى نبود.

استقلال در حالى كه در 15 دقیقه اول، بازى خوبى انجام داد، در شروع مجدد مسابقه حرفى براى گفتن نداشت. طورى كه در پایان 2-1 بازى را به تیم آماتور سائوپائولو واگذار كرد. تنها گل استقلال را نیكبخت زد و دو گل سائوپائولو در دقایق 68 و 81 به ثمر رسید. البته تیم برزیلى یك پنالتى را هم با واكنش تماشایى طالب لو از دست داد.

على سامره یكى از تماشاگران ویژه این مسابقه بود. در حالى كه هیچ یك از مسؤولان فدراسیون حضور نداشتند.

به یاد مرحوم محمد رنجبر

دو تیم استقلال و منتخب سائوپائولو در حالى وارد زمین شدند كه عكس مرحوم محمد رنجبر را در دست داشتند. رنجبر كه سال پیش به دلیل بیمارى درگذشت، سال ها در استقلال بازى كرده بود.

تعویض دور و نزدیك

جعفر مختارى فر و عباس سرخاب فقط 15 دقیقه براى استقلال بازى كردند و بعد جایشان را به دو بازیكن دیگر دادند. سیاوش اكبرپور به جاى سرخاب و شاهین خیرى به جاى مختارى فر وارد زمین شدند.

به یاد گذشته

علیرضا واحدى نیكبخت یكى از بازیكنانى بود كه در مسابقه دوستانه استقلال - منتخب سائوپائولو حضور داشت.

او قبلاً گفته بود دوست دارد در این مسابقه شركت كند و به قولش عمل كرد. او مدتى بود با پیراهن استقلال بازى نكرده بود.