تبیان، دستیار زندگی
– مکزیک – نماینده رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد روز شنبه گذشته در یک پارک عمومی در مکزیک ، هزاران شطرنج باز برای کسب یک رکورد جهانی جدید به طور همزمان با هم مسابقه دادند. در مجموع12388 شطرنج باز به طور همزمان به بازی شطرنج پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شطرنج بازان رکورد دار در مکزیک

«هوار» تا شرکت کننده در مسابقات شطرنج

پاچوکا – مکزیک – نماینده رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد روز شنبه گذشته در یک پارک عمومی در مکزیک ، هزاران شطرنج باز برای کسب یک رکورد جهانی جدید به طور همزمان با هم مسابقه دادند.

در مجموع12388 شطرنج باز به طور همزمان به بازی شطرنج پرداختند. ركورد قبلی در سال 2002 متعلق به هاوانا بود كه11320 نفر به طور همزمان شطرنج بازی كردند.

استوارت گلاکستون نماینده رکوردهای گینس ضمن اعلام جوایز این مسابقه اظهار داشت که مکزیکو رکورد دار پخت بیشترین تعداد نان GUACAMOLE (ترکیبی از آووکادو و مواد دیگر ) و بلندترین کاکتوس جهان نیز هست.

جمعیت رکورد گذار در صبح یک روز ابری ، طوفانی در «پاچوکا» واقع در 90 کیلومتری شمال شرقی مکزیک از خانه خارج شدند تا بتوانند مقامی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به دست بیاورند.

«رافائل هرناندز» یکی از سازمان دهندگان مسابقه شطرنج گروهی گفت کودکان و نوجوانان 80 % بازیکنان را تشکیل می دادند. آگاهی از قوانین بازی شطرنج تنها شرط شرکت در این مسابقه بود.

منبع: WWW.NEWS.EXCITE.COM

ترجمه: مریم پاک رو

سایر اخبار عجیب و غریب

مرد 95 ساله ژاپنی رکورد دو صدمتر پیرمردها را شکست

چرت زدن بیگ بن!

زنی در پشت کامیون

زبان مخفی معتادان

صعود مرد عنکبوتی از یک آسمانخراش

جریمه نقدی برای مرغ سر به هوا

گل بوگندو در سانفرانسیسکو گل داد

آینه دشمن دارکوب یا دارکوب دشمن آینه

مادر عصبانی ، ماشین خود را به در ِمدرسه کوبید