تبیان، دستیار زندگی
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در راستای ایجاد فضای سالم جهت استفاده بهینه و مفید از فناوری روز (شبکه جهانی) طی یک هدف گذاری بلند مدت با سرلوحه قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جنبش نرم افزاری و لزوم استفاده از فناوریهای جدید به کاربران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

600 میلیون بازدید شما از سایت تبیان

600 میلیون بازدید از سایت تبیان

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در راستای ایجاد فضای سالم جهت استفاده بهینه و مفید از فناوری روز (شبکه جهانی) طی یک هدف گذاری بلند مدت با سرلوحه قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جنبش نرم افزاری و لزوم استفاده از فناوریهای جدید به کاربران اینترنتی کشور خدمات ارائه نموده است که با گذشت حدود 9 سال از زمان راه اندازی آن، دارای 470 هزار عضو تائید شده می باشد.

همچنین سایت تبیان با تولید محتوای مذهبی، فرهنگی و بازدید روزانه 400 هزار نفر از آن، در زمره سایت های پربیننده فارسی زبان کشور محسوب می گردد. در کنار آن کتابخانه دیجیتالی تبیان با ارائه متن بیش از 45000 عنوان کتاب و مقاله به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در زمینه های مختلف جزء بزرگترین کتابخانه های دیجیتالی کشور می باشد. ایجاد ارتباطات معنایی در کتابخانه دیجیتالی تبیان، از قابلیت های منحصر به فرد این کتابخانه است که موجب می شود با جستجوی یک موضوع، کلیه موضوعات مترادف و مرتبط با آن نیز در اختیار کاربر قرار می گیرد.

راه اندازی مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان (IDC) از دیگر خدمات ارائه شده توسط موسسه تبیان می باشد که در طی آن سرویس های مختلفی را اعم از اجاره فضای اشتراکی، سرورهای اختصاصی و ... ارائه می نماید. همچنین با توجه به نوع طراحی زیرساخت IDC، امکان سفارشی سازی و تعریف سرویس های مورد نیاز مشتریان خاص نیز وجود دارد.

همچنین با همکاری چندین موسسه و نهاد بزرگ علمی و فرهنگی کشور، کنسرسیوم صاحبان محتوا به منظور ایجاد پرتالی جامع با محتوای علمی و فرهنگی نموده است که در این سرویس تمامی صاحبان محتوا می توانند با عضویت الکترونیکی در سایت تبیان، مطالب مفید و آموزنده خود را در اختیار دیگران قرار دهند. به این ترتیب کتابخانه بزرگی از منابع الکترونیکی کتابی و غیر کتابی برای مشاهده همگان توسط این کنسرسیوم ایجاد خواهد شد و منافع مالی آن به صاحبان اثر و محتوا خواهد رسید.

در همین راستا روز گذشته تعداد بازدید کنندگان سایت تبیان از مرز 600 میلیون نفر گذشت و این نشانگر آن است که همچنان «تبیان بزرگترین خانواده اینترنتی ایران» محسوب می گردد.

قطعاً تمامی این موفقت ها ماحصل حمایت های بی دریغ شما کاربران و اعضای گرامی سایت تبیان می باشد که همیشه یار و یاور ما در طول این مسیر بوده اید.

در اینجا جا دارد از کارکنان و دست اندرکاران موسسه که زحمات و تلاش های بسیاری را برای سایت تبیان متحمل گشته اند، یاد کنیم.

تنظیم: هومن بهلولی