تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه قم گفت: اکنون که دنیا به سمت فن‌آوری هسته‌ای رفته است، ما هم به دلیل رسالت دینی که بر عهده داریم،‌ باید برای دستیابی به آن تلاش نماییم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستیابی به فن‌آوری هسته‌‌ای، انجام رسالت دینی
امام جمعه قم

امام جمعه قم گفت: اکنون که دنیا به سمت فن‌آوری هسته‌ای رفته است، ما هم به دلیل رسالت دینی که بر عهده داریم،‌ باید برای دستیابی به آن تلاش نماییم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن 20 فروردین، روز ملی فن‌‌آوری هسته‌‌ای، با اشاره به این که داشتن فن‌آوری هسته در کشور جای تردید نیست، بیان داشت: با توجه به آموزه‌های دینی، هرگز کفار نباید بر مؤمنان  تسلط داشته باشند؛ بنابراین جامعه اسلامی هم حق ندارد که در مرحله‌ای قرار گیرد که دشمن به او تسلط داشته باشد.

وی تأکید کرد:‌ دستیابی به  فن‌آوری هسته‌ای تنها در عرصه‌های مشخص شده و قانونی باید صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا تهدیدات دشمنان در روند فعالیت‌های ایران در عرصه  انرژی هسته‌ای مؤثر  واقع شده است؟ گفت: دشمن  بداند که تهدیدات آنان هیچ گاه مؤثر نخواهد بود و حتی اثرات منفی این تهدیدات خود را در منطقه مشاهده می‌کند.

وی افزود: تلاش‌های دشمنان در برابر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، هیچ گاه  ما را به هراس  نمی‌اندازد و  با توجه به آموزه‌های اسلامی و تعالیم اهل‌بیت(ع) از این  کار کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه قم همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد نگرانی و آشوب در جهان نیست و همواره در پی حفظ عزت خود و ایجاد روابط پاک و عادلانه با سایر دولت‌ها و ملت‌ها، غیر از رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه مردم  همواره در خصوص حفظ  منافع ملی از مسئولان حمایت می‌کنند، اظهار داشت: زمانی که نظام اسلامی در راستای  دستیابی به انرژی هسته‌ای حرکت کرد،  مردم نیز به دلیل ادب و شعور سیاسی‌ که دارند،  از این حرکت حمایت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تعالیم  اسلامی،  مبنی بر تحصیل علوم و امکانات، خاطر نشان کرد: ما نباید در پیشرفت‌های علمی  و تکنولوژیکی خود، مقلد دولت‌های قدرتمند غربی باشیم، بلکه باید با تکیه بر تعالیم دینی، تلاش کنیم که به امکاناتی فراتر از دیگر دولت‌ها دست یابیم.

وی  همچنین بیان داشت: دولت ایران با توجه به اینکه پایبند به قوانین بین‌المللی عادلانه است، موافق با خلع سلاح‌ هسته‌ای است.

*کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر توجیه شرعی ندارد

امام جمعه قم همچنین در جمع فعالان امر به معروف و  نهی از منکر بیان داشت: کم  رنگ شدن امر  به معروف  و نهی از منکر در جامعه، با توجه به حاکم بودن نظام اسلامی، هیچ گونه توجیه شرعی ندارد.

وی افزود: در جامعه  اسلامی، افراد با ایمانی وجود دارند که کارهایی مانند بد حجابی، دروغ،  غیبت، ربا و سایر گناهان را منکر می‌دانند، ولی متأسفانه ترک امر به معروف و نهی از منکر را که از منکرات بزرگ است، منکر نمی‌دانند و دچار آن می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، در ادامه، حرکت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر را جلوگیری از خطرات ترک این واجب دینی برشمرد و بیان داشت:‌ ترک چنین واجبی، مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که باید جلوی آن گرفته شود.

امام جمعه  قم در پایان تأکید کرد: مسئولان باید از افرادی که در راستای ترویج  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فعالیت می‌کنند، حمایت نماید تا به عنوان الگویی برای دیگران، جامعه را به طهارت برسانند.