تبیان، دستیار زندگی
ماشاالله شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار نوید شاهد درباره ی نقش جانباز در سریال دارا و ندار گفت: افتخارم این بود كه نقش جانباز را بازی كنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماشاالله " دارا و ندار "

مصاحبه با ماشاالله شاهمرادی ، جانباز "دارا و ندار"

ماشاالله شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار نوید شاهد درباره ی نقش جانباز در سریال دارا و ندار گفت : افتخارم این بود كه نقش جانباز را بازی كنم .  

دارا و ندار

وی با اشاره به سابقه ی جانبازی اش گفت : بین واقعیت و حقیقت جانبازی و آنچه كه كارگردانان و بازیگران از جانبازان و ایثارگران نشان می دهند اختلاف وجود دارد ، چرا كه شهدا و جانبازان در سلوک عملی بوده اند و هر كدام مدت ها با خودشان و نفسشان جنگیده اند تا توانسته اند با دشمن بجنگند ، اما كارگردانان معمولا آن بخش اول كه جنگ با نفس و منیت هاست را نشان نمی دهند و یک راست می روند سراغ بخش دوم ، این می شود كه نسلی كه جنگ را ندیده اصلا نمی تواند شهدا را به صورت واقعی بپذیرد و ناخود آگاه دیوارهایی میان خودش و آن ها می كشد.

وی در ادامه گفت: درک اینكه كسی پای خودش را از دست بدهد برای ما خیلی سخت است ، اینكه ما بتوانیم در فیلمی نشان بدهیم كسی پا ندارد و دست كودكش را می گیرد و در كنار خیابان راه می رود اصلا باور پذیر نیست ، شاید بتوانیم این را به تصویر بكشیم اما هیچوقت نمی توانیم آن حس و حال واقعی آن جانباز را به تصویر بكشیم .

ماشالله شاهمرادی كارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون افزود : ما هیچ وقت نمی توانیم نشان دهیم كه كسی علاوه بر اینكه یک عضوش را در جنگ از دست می دهد افتخار هم می كند ، اصلا این روحیه در هیچ جای دنیا نیست كه كسی به جانبازی اش افتخار كند.

او در پاسخ به این سوال كه چگونه با نقشتان در دارا و ندار ارتباط برقرار كردید گفت : تمام تلاش من بر این بود كه نقشم را در كمال بازی كنم ، می خواستم حق مطلب را به بهترین شكل ادا كنم . همه سعی ام بر این بود كه خوب بازی كنم تا بتوان چهره ی جانبازان را به شیوه ی مطلوبی نشان دهم و مدیون مقام جانبازی و جانبازان نشوم .

همیشه دنبال ساختن برنامه هایی در حوزه دفاع مقدس هستم .

وی تصریح كرد: صدا و سیما كارگردانان و بازیگران را در حوزه ی دفاع مقدس محدود می كند و جای آن وجود دارد تا صدا و سیما به این مقوله بیشتر و بهتر توجه كند تا از ایجاد دیوار نامرئی بین دفاع مقدس و نسلی كه جنگ را ندیده جلوگیری شود.

او در پایان از برنامه های آینده اش گفت و افزود: من همیشه دنبال اجرای برنامه هایی در حوزه دفاع مقدس بودم ، به خصوص كه آمادگی ساختن برنامه ای تلویزیونی برای شهید كاوه را داشتم كه به علت عدم همكاری صدا و سیما فعلا وضعیتش مشخص نیست اما اكنون در حال پیش تولید فیلمی سینمایی با عنوان "وكیل مدافع" هستم و بعد از آن پروژه ی فیلم دیگری با عنوان "دخترم سارا" را در سینما پیگیری می كنم كه هر دوی این فیلم ها در حوزه ی دفاع مقدس هستند.

لازم به ذكر است ماشالله شاهمرادی كارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون است كه از جمله كارهای او می توان به كارگردانی سریال "روژان" و بازی در فیلم های سینمایی "تردید"، "دستهای خالی"، "پای دوستی" و سریال "دارا و ندار" اشاره كرد .


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا