تبیان، دستیار زندگی
وقتی افراد با حقایق امور آشنا شوند و بدانند در مقابل همه چیز مسئول خواهند بود دیگر مشكلی را برای مردم ایجاد نمی‌كنند و اهتمام به امور دینی این نتایج را به همراه دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی به وظایف، راهکار همت مضاعف

همت مضاعف و کار مضاعف

سید محمدرضا آقامیری در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»‌، متذكر شدن افراد نسبت به وظایفشان را راهكاری عملی در سال همت و كار مضاعف دانست و اظهار داشت: یكی از دلایلی كه افراد اهتمام جدی نسبت به امور از خود نشان نمی‌دهند عدم آشنایی به وظایف است.

وی در ادامه با بیان اینكه آشنا نبودن فرد با وظایفش منجر به بی‌انگیزگی در كار می‌شود، افزود: اگر بتوانیم مسئولان و كارمندان را با وظایفشان آشنا كنیم طبیعتا شعار كار و همت مضاعف تحقق بیشتری پیدا خواهد كرد.

عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این موضوع كه در آخرت انسان باید جوابگوی همه اعمال خود باشد و حتی در قبال یك كاغذی كه بی جهت به زیر پا می اندازد از او سوال می شود، گفت: وقتی افراد با حقایق امور آشنا شوند و بدانند در مقابل همه چیز مسئول خواهند بود دیگر مشكلی را برای مردم ایجاد نمی‌كنند و اهتمام به امور دینی این نتایج را به همراه دارد.

وی در خصوص وظایف مسولان با اشاره به این صحبت امام خمینی(ره) مبنی بر اینكه «ما خادم ملت هستیم و نه ملت خادم ما»، گفت: مسئولان باید در هر مقامی كه هستند نسبت به وظایف خود آگاه باشند چرا كه باید بدانند خادم ملت بوده و آقا بالاسر مردم نیستند.

وقتی افراد با حقایق امور آشنا شوند و بدانند در مقابل همه چیز مسئول خواهند بود دیگر مشكلی را برای مردم ایجاد نمی‌كنند و اهتمام به امور دینی این نتایج را به همراه دارد

آقامیری در ادامه خاطر نشان كرد: خدمت به كشور و ملت توفیق و فرصتی است كه به بعضی افراد داده شده است تا در مدت محدودی در این راه قدم برداشته و فعالیت كنند و این فرصت به هر كسی داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینكه تاكنون تصمیمات عجولانه برخی از افراد به كشور صدمات زیادی وارد كرده است، گفت: هرگاه مسئولان بتوانند به نفس خود القا كنند كه خادم ملت هستند بسیاری از مسائل كنار زده می شود و كارهایی انجام می‌دهند كه در شأن آنها و شایسته مردم است و در تصمیمات خود دچار بد اندیشی نشده و تصمیمی را بدون بررسی كارشناسانه نخواهند گرفت.

این فعال سیاسی در مورد نقش مردم در سال همت و كار مضاعف با تاكید بر این نكته كه مردم آینه تمام نمای مسئولان خود هستند، افزود: ملت همیشه گوش به فرمان بزرگان خود بوده و اگر آنها عملكرد خوبی داشته باشند مردم نیز درست عمل می‌كنند و اگر مسئولان دچار فساد و تباهی شوند مردم نیز به این سو كشیده می‌شوند.

وی گفت: مسئولان اگر دغدغه خدا و اسلام را داشته باشند مردم نیز از آنها جدا نمی‌شوند و آشنا شدن با حقایق امور، هم در بعد معنا و هم در بعد دنیا و مسائل مادی باعث همت مضاعف و در نتیجه كار بیشتر می‌شود.

آقامیری در پایان اظهار داشت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گوش به فرمان مقام معظم رهبری در تمام كارها و تصمیمات خود شعار همت مضاعف و كار مضاعف را مد نظر قرار داده و راهكارهای شایسته‌ای ارائه خواهد داد.

تنظیم:س.آقازاده