تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مذمت حسد در دین مبین اسلام گفت: تفاوت های فردی و موقعیتی که خداوند در بین بندگانش قرار داده نباید بهانه ای برای حسد ورزیدن باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت انسان ها در موقعیت و ثروت دلیلی بر حسد ورزیدن نیست
آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مذمت حسد در دین مبین اسلام گفت: تفاوت های فردی و موقعیتی که خداوند در بین بندگانش قرار داده نباید بهانه ای برای حسد ورزیدن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در درس اخلاق خود که روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار می شود، در سخنانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، انجام کار خیر و نیک را از جمله سفارشات و تاکیدات انبیا و اولیای الهی دانست و تاکید کرد: کار خیر از جمله مسائلی است که همه انسان ها باید به آن اهتمام و توجه داشته باشند.

وی در ادامه ابراز داشت: برخی از افراد به پست و مقام و به ثروت خود افتخار کرده و برخی دیگر نیز به فرزندان و موقعیت خود می بالند، اما باید توجه داشت که بهترین مخلوقات عالم کسی است که نزد خداوند دارای قرب و منزلت باشد و همواره تقوای الهی پیشه کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: انسان باید هوا و هوس و خواسته و امیال نفسانی را کنار گذاشته و خود را برای اطاعت و بندگی محض خداوند در همه حال و همه زمان آماده سازد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مذمت حسد در دین مبین اسلام و آموزه های دینی، ضرورت پرهیز افراد از حسد را متذکر شد و بیان داشت: حسد با غبطه تفاوت بسیار فراوانی دارد، غبطه امر حسن و نیکی است که موجب پویایی و تحرک بیشتر بندگان می شود اما حسد آسیب ها و آفات بسیاری را به دنبال دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایاتی تاکید کرد: خداوند وسیله و امرار معاش بندگان خود را بین آنان تقسیم کرده و بنا بر مصالحی موقعیت و جایگاه انسان ها را متفاوت قرار داده است و تفاوت آنها در موقعیت، ثروت و مال نباید بهانه ای برای حسد ورزیدن به دیگران باشد.