تبیان، دستیار زندگی
جوانان هنرمند ایرانی سال گذشته بیش از 100 جایزه مسابقه‌های معتبر بین‌المللی نقاشی را به خود اختصاص‌ داده‌اند. مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كه در مراسم اهدای جوایز شماری از برگزیدگان تهرانی مسابقه‌های بین‌المللی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهان نقاشان كوچك ایرانی را تحسین كرد


كودكان و نوجوانان هنرمند ایرانی سال گذشته بیش از 100 جایزه مسابقه‌های معتبر بین‌المللی نقاشی را به خود اختصاص‌ داده‌اند.

مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كه در مراسم اهدای جوایز شماری از برگزیدگان تهرانی مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: این موفقیت‌های بین‌المللی علاوه بر این كه باعث افتخار و سربلندی ایران است در عین حال اعتماد به نفس بچه‌های ایرانی را به شدت بالا می‌برد و این اثرگذاری، بسیار ماندگار و درازمدت خواهد بود.

وی افزود: كانون همه ساله آثار نقاشی اعضای خود را در بیش از 650مركز در سراسر كشور جمع‌آوری می‌كند و از بین آنها تعدادی را به رقابت‌های بین‌المللی ارسال می‌كند.

بر اساس این گزارش در این مراسم جایزه 67كودك و نوجوان تهرانی عضو مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون در 8 رقابت بین‌المللی افتخار آفریدند و جوایزی را كسب كردند.

این كودكان و نوجوانان با درخشش خود در این رقابت‌ها از مسابقه‌های شانكار هند،‌ محیط زیست ژاپن، تیان‌جین چین، لیدیسه چك، اینوهیكاری ژاپن، هنگ‌كنگ، های‌وینكا فنلاند و تورن لهستان جوایزی را كسب كرده‌اند.

برپایه این گزارش آثار هنرمندان خردسال ایرانی به صورت عمده موضوع‌هایی همچون صلح و دوستی، فرهنگ‌، آداب، سنن، موسیقی و هنرهای بومی و محلی و شرایط زندگی در مناطق گوناگون كشور را به تصویر كشیده است.

در این میان كسب نشان طلایی مسابقه نقاشی هنگ‌كنگ توسط «كیوان عبادی» و نشان طلای مسابقه تیان‌جین چین توسط «كتایون مهردادی» و به دست آوردن نشان‌های نقره مسابقه نقاشی شانكار هند توسط «یاسین ولایی»، «ملیحه پورپاك»،‌ «فائزه كیا» و «آسیه انصاری» همچنین دریافت نشان نقره مسابقه اینوهیكاری ژاپن توسط «كیمیا كتاب‌فروش» از جمله شاخص‌ترین آنها است.