تبیان، دستیار زندگی
‌متاسفانه آن نفرات متعهد آن گونه، به خاطر شخص زم و مخملباف از حوزه رانده شدند و ما مجبور شدیم برای گذران زندگی سخت کار کرده و فعالیت های سینمایی را محدودتر کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیر نظر مخملباف به دستور زم

جمال شورجه

جمال شورجه گفت:‌ حدود سالهای 1365 زم و مخملباف کلنی وسیعی را با یکدیگر در حوزه هنری تشکیل داده بودند و زم ریاست آن را به محسن مخملباف سپرده بود و بدون نظر او کاری نمی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ جمال شورجه در گفت وگویی با ایرنا اظهار داشت: ‌آقای زم در زمان مدیریت خود کارها را به دست مخملباف سپرده بود و بدون نظر او در حوزه هنری کاری را نمی کرد و همه چیز را به او سپرده بود.

وی افزود:‌ ما یک تیم 25 نفره سینماگر بودیم که در زمان مخملباف و زم از حوزه هنری کناره گیری کردیم، چون همه کارها به دست این دو نفر افتاده بود و مجال برای ما نبود تا آثارمان را تولید کنیم.

این کارگردان سینما گفت:‌ مجموعه ما که همگی از نخستین فارغ التحصیلان مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی بودیم خیلی تلاش کردیم که از فضای به وجود آمده در حوزه هنری دوری کنیم و فقط به فکر تهیه و تولید اثر باشیم که متاسفانه این امر میسر نشد.

شورجه گفت: تمامی آن تیم که برخی از آنها شهید شدند مثل شهید آیت صیفی، هم اکنون در جامعه اسلامی هنرمندان هستند و برخی الان مدیریت سینمایی کشور را به دست گرفته اند مانند جواد شمقدری، سجادپور، درمنش، رستگارپور، علی مردانی، بهروز شهامت و بسیاری دیگر از دوستان که در زمینه های مختلف سینما کار و فعالیت می کنند.

‌متاسفانه آن نفرات متعهد آن گونه، به خاطر شخص زم و مخملباف از حوزه رانده شدند و ما مجبور شدیم برای گذران زندگی سخت کار کرده و فعالیت های سینمایی را محدودتر کنیم

وی افزود: ما وقتی متوجه شدیم که دیگر در حوزه راه به جایی نمی بریم و کارها همه زیر نظر مخملباف به دستور زم صورت می گیرد، نزد رییس وقت سازمان تبلیغات اسلامی آمدیم و از این باند وسیع حوزه هنری گله کردیم که متاسفانه راه به جایی نبردیم و همه حاضر شدند 25 نفر از سینما گران انقلابی از حوزه بروند اما کارها همچنان در دست مخملباف و زم باقی بماند.

شورجه در پایان گفت: ‌متاسفانه آن نفرات متعهد آن گونه، به خاطر شخص زم و مخملباف از حوزه رانده شدند و ما مجبور شدیم برای گذران زندگی سخت کار کرده و فعالیت های سینمایی را محدودتر کنیم.

تنظیم:س.آقازاده