تبیان، دستیار زندگی
رییس گروه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران با اشاره به این كه این بخش از كتابخانه ملی از ابتدای سال جدید تاكنون افزایش منابع نداشته است، تصریح كرد:‌ درحال حاضر همان 50 هزار منبع پیشین در این بخش نگهداری می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتابخانه ملي در انتظار منابع جديد
کتابخانه ملی

رييس گروه ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با اشاره به اين كه اين بخش از كتابخانه ملي از ابتداي سال جديد تاكنون افزايش منابع نداشته است، تصريح كرد:‌ درحال حاضر همان 50 هزار منبع پيشين در اين بخش نگهداري مي‌شوند.

معصومه ميرپوريان، رييس گروه ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد:‌ انتخاب و تكميل منابع و اطلاع‌رساني از فعاليت‌هاي مهمي‌ است كه در بخش ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به اين كه آمار منابع اين بخش اكنون همان 50 هزار عنوان كتاب سال پيش است، يادآور شد:‌ با توجه به اين كه زمان زيادي از سال جديد نگذشته و سازمان‌هاي اداري فعاليت گذشته خود را بازنيافته‌اند، تاكنون منابعي به بخش ايران شناسي و اسلام‌شناسي كتابخانه ملي افزوده نشده اند.

ميرپوريان با تاكيد بر اين كه اطلاع‌رساني در اين بخش از كتابخانه ملي به صورت حضوري و غيرحضوري انجام مي‌شود، توضيح داد: مراجعان از ساعت هشت صبح تا ساعت 16 عصر مي‌توانند از تالارهاي بخش ايران ‌و اسلام‌شناسي استفاده كنند. همچنين اين بخش در سال جديد از هفتم فروردين ماه فعاليت خود را آغاز كرد.

وي با اشاره به اين كه تعداد مراجعان بخش ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي در ايام تعطيلات نوروز قابل توجه بودند، اظهار داشت: با توجه به اين كه موضوعات تخصصي بخش ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي مخاطبان ويژه خود را داراست، مراجعان ايراني و خارجي در ايام نوروز نيز از اين كتابخانه استفاده كردند.

رييس گروه ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در پايان اظهار داشت: با توجه به اين كه در سال 89 دريافت كتاب‌هاي عادي مانند گذشته صورت گرفته، تاكنون منبع خاصي به بخش ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي افزوده نشده است.