تبیان، دستیار زندگی
كاربران فیس بوك مجبور به جاسوسی برای اسرائیل می شون
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاربران فیس بوک جاسوسی می کنند

یك كارشناس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اذعان كرد اسرائیل از فیس بوك و دیگر شبكه های اجتماعی در اینترنت برای جمع آوری اطلاعات و استخدام جاسوس استفاده می كند.

فیس بوک

رونن برگمن نویسنده كتاب «جنگ مخفی در ایران» می گوید: زیرنظر داشتن شبكه های اجتماعی در اینترنت حداقلی است كه باید از سرویس اطلاعاتی انتظار داشت. اسرائیل از اطلاعات شخصی كه به میزان زیادی در اینترنت یافت می شود برای شناسایی افرادی كه احتمال دارد به این كشور كمك كنند، استفاده می كند و اگر 50سال دیگر پرونده های مخفی شین بت، سرویس جاسوسی اسرائیل و همچنین سازمان اطلاعاتی ارتش این كشور را باز كنیم، متوجه می شویم كه تجهیزات جاسوسی اسرائیل از دستگاههایی كه در فیلم های تخیلی جیمزباند استفاده می شود، بسیار متنوع تر است. در عین حال این روش، اما آقای برگمن می گوید سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در حال حاضر بر این اعتقادند كه استفاده از اطلاعات شخصی به دست آمده از اینترنت برای تحت فشار قراردادن افرادی كه احتمالا آمادگی خبرچینی دارند، روشی موثر برای استخدام خبرچین هایی نیست كه عمر طولانی داشته باشند.

اسرائیل از فیس بوك برای استخدام جاسوس و خبرچین استفاده می كند

شبكه بی بی سی با اشاره به اظهارات برگمن تاكید كرد: اسرائیل از فیس بوك برای استخدام جاسوس و خبرچین استفاده می كند.

سایت بی بی سی به نمونه غزه اشاره كرد و نوشت: مدت هاست شبكه ای از خبرچین ها در كرانه باختری و نوار غزه برای اسرائیل كار می كنند. اغلب همدستان اسرائیل در فلسطین از قدیم الایام لو رفته و كشته شده اند. حماس هر فردی را كه در حین جاسوسی به دام اندازد اعدام می كند.

بی بی سی از قول برگمن نوشت: از آنجا كه منابعی كه در طی تاریخ با اسرائیل همدست بوده اند، دیگر وجود ندارند، سرویس های اطلاعاتی این كشور به شبكه های اجتماعی در اینترنت روی آورده اند.

گفتنی است طی روزهای اخیر هم مدیر بهداشت عمومی لندن فیس بوك را متهم كرد كه با ترویج روابط جنسی آلوده، باعث گسترش بیماری مقاربتی سفلیس در انگلیس به ویژه لندن شده است

منبع: کیهان

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور