تبیان، دستیار زندگی
گذشته را فراموش كنید اوضاع در مادرید نسبتاً آرام است.شوق و شور هواداران براى دیدن كهكشانى ها فروكش كرده است. شاید دو فصل بى ثمر و بدون افتخار عامل اصلى این وضعیت باشد. روبینیو، پابلو گارسیا و كارلوس دیه گو به ترتیب نامهایى ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آریگو ساكى از برنامه هاى رئال براى قهرمانى مى گوید

گذشته را فراموش كنید


اوضاع در مادرید نسبتاً آرام است.شوق و شور هواداران براى دیدن كهكشانى ها فروكش كرده است.

شاید دو فصل بى ثمر و بدون افتخار عامل اصلى این وضعیت باشد. روبینیو، پابلو گارسیا و كارلوس دیه گو به ترتیب نامهایى هستند كه فعلا از شانس بالاترى نسبت به بقیه بازیكنان براى پیوستن به مادرید برخوردارند.

روزنامه آس چنان از روبینیو مى نویسد و آنقدر عملكردش را در جام لیبرتادورس و سپس جام كنفدراسیون ها مورد بررسى قرار مى دهد كه انگار انتقالش را به مادرید حتمى مى داند.آلفردو رلانیو سردبیر قدیمى این روزنامه از او بعنوان خونى جدید در پیكره نسبتاً كهنسال مادرید یاد مى كند.

البته شنیده مى شد رئال براى تأمین هزینه هاى جذب بازیكن قصد دارد ستاره هایى چون مایكل اوون، سانتى سولارى، والتر ساموئل، گوتى و لوییس فیگو را بفروشد تا از پول فروش آنان بتواند با خیال راحت به مذاكره با روبینیو، میكل اسى ین و ... برود.اسكار ریبوت خبرنگار آس روز گذشته به سراغ آریگو ساكى مدیر فنى این تیم رفت تا با او در خصوص اوضاع رئال گفتگو كند:

**خب...از مهمترین سؤال شروع مى كنم.چه خبر از نقل و انتقال بازیكنان در باشگاه؟

در این خصوص نمى توانم پاسخ صریح و روشنى به شما بدهم.با عده اى صحبت كرده ایم اما تا این لحظه هیچ انتقالى قطعیت نیافته است.در ضمن فلورنتینو پرس تصمیم گیرنده اصلى است و خوشبختانه همه او را در انتقال بازیكن به رئال متبحر مى دانند.جاى نگرانى وجود ندارد!

**یعنى شما نمى توانید روشن تر از این پاسخ سؤالم را بدهید؟مگر شما یكى از افرادى نیستید كه با برنامه هاى نقل و انتقال بازیكنان در ارتباط مستقیم است؟

من كه به تنهایى كارى انجام نخواهم داد.ما یك گروه اجرایى هستیم.من و بوتراگوئنو و رییس مشورت و سپس اجرا مى كنیم.

در ضمن دیگر نمى توان با قطعیت گذشته خبر از انتقالات را داد. به این سبب كه اولاً باشگاه اوضاع مالى اش بسان سالهاى گذشته چندان رؤیایى نیست و دیگر اینكه باشگاه ها نیز مایل نیستند ستاره هایشان را به تیمهاى دیگر واگذار كنند.

بیشتر دامنه اختیارات من در مسائل فنى است و مسئولیت هاى پرس در مسائل تجارى و اقتصادى-كه نقل و انتقال بازیكنان نیز شامل آن مى شود - رییس هرگاه براى خرید یك بازیكن اراده مى كند همه چیز تمام مى شود.من، مربیان و همچنین بازیكنان در مسائل فنى پاسخگو خواهیم بود.شما مى توانید از پرس و بوترا در خصوص تجارت باشگاه كسب اطلاع كنید!

**ممكن است تابستان كهكشانى دیگر به جمع مادرید افزوده شود؟

مهره هاى بزرگ و توانا خواسته ى تمامى باشگاه هاى بزرگ و برجسته دنیا هستند اما ما بیش از كهكشانى به یك مجموعه یكدست و هماهنگ نیاز داریم. كهكشانى نمى تواند به تنهایى براى مادرید مؤثر واقع شود جز اینكه این تیم بتواند خواسته هاى تاكتیكى را پیاده كند.امیدوارم پرس حرف هاى مرا جدى تلقى كند چون این نكته اى است كه باشگاه نباید آن را هیچگاه از یاد ببرد.

عده اى معتقدند فصل آینده زمان آغاز چرخه بدیع در مادرید و برخى از ستاره هاى كهكشانى والبته پیر این تیم نیمكت نشین خواهند شد؟

كسى كه مى خواهد در مادرید بازى كند باید بگونه اى نمایش دهد كه در خور نام چنین تیمى باشد.

پس چرا به انها كهكشانى مى گویند؟در ضمن فراموش نكنید فصل آینده بیش از 60 بازى برگزار خواهد شد.

این مهلك و خسته كننده است. شما كه انتظار ندارید یك بازیكن در تمامى این 60 بازى ثابت بازى كند. كسى كه آماده باشد به او توجه خواهد شد حال چه جوان باشد و چه مسن...

**مطمئناً فصل آینده از دست دادن قهرمانى پذیرفتنى نخواهد بود....؟!

بله! پیروزى و تصاحب جام هاى افتخار خواسته تمامى هواداران خواهد بود اما در كنار این نباید از بازى زیبا و قشنگ مادرید غافل شد.ما باید در كنار پیروزى بازى هاى زیبا و تماشاگر پسند نیز ارایه دهیم.از مادرید غیر از این هم انتظار نمى رود.

لالیگا و این فصلى كه با دستان خالى ما همراه شد به پایان رسید اما انگیزه جدید و اراده قوى مى تواند در راه قهرمانى مؤثر واقع گردد.

گذشته را باید از یاد ببریم و از مادریدى سخن بگوییم كه مى خواهد بر حریفانش چیره شود و در تمامى مناطق زمین برتر از رقبایش نشان دهد.

**چه آینده اى در انتظار گوتى است؟

با گوتى مشكلى نداریم.از اینكه او در جمع ماست خرسندیم اما مسئله اصلى اینجاست كه شخص او از شرایط مادرید ناراضى است.

ما نیز دوست نداریم به بازیكنى حقوق بدهیم كه از ماندن در تیمش دلخور باشد.او اگر مى خواهد برود مانعى پیش روى پایش نخواهد دید.

شایعات مختلفى در خصوص علاقه باشگاه هاى اروپایى (كه در رأس آنها اینتر قرار دارد) به **والتر ساموئل به گوش مى رسد.در این خصوص چه مى دانید؟

او انسان كم حرفى است و تاكنون پاسخ صریحى به شایعات نداده است اما ما با هزینه اى زیاد او را به مادرید آوردیم و دوست نداریم از دستش دهیم.او فصل آینده با هماهنگى بیشتر با بقیه بازیكنان نمایش هاى بهترى ارایه مى دهد.

**موقعیت زیدان و رائول چگونه است؟

رائول كماكان جوان است و مى تواند در برنامه هاى بلند مدت ما نقشى پررنگ ایفا كند.زیدان نیز با اینكه مكرراً اعلام كرده كه در انتهاى زندگى ورزشى اش بسر مى برد اما براى ما ستاره اى ارزشمند و گرانبهاست.

وجه اشتراك ایندو این است كه از ظرفیت بسیارى براى پذیرفتن انتقادات و فشارها سود مى برند و این بسیار مهم است.ما همچنان به آنان اطمینان داریم!

موافقید كمى راجع به اسامى سخن بگوییم كه در صدر لیست خرید احتمالى مادرید خودنمایى مى كنند.یعنى پابلو گارسیا و سرجیو راموس...!

پابلو گارسیا بازیكن قابلى است.مجرب، سرسخت و فوق العاده جنگجو...اگر به او كمك كنیم او مى تواند در برنابئو به مهره اى مهم تبدیل شود. سرجیو راموس یك مدافع پرتحرك است.

اما نكته اى كه باید به آن توجه كرد این است كه او اكنون جوانى بیش نیست و كمتر از 20 سال سن دارد.ما دوست داریم بیشتر از او بدانیم قبل از اینكه در هاى تیممان را بر رویش بگشاییم.

**گویا كارلوس دیه گو مدافع چپ اروگوئه اى ریورپلاته نیز مدنظر باشگاه براى خرید تابستانى است؟

او فوتبالیست گمنامى است كه مى شود با یك سرمایه گذارى اندك او را به چنگ آورد. از سبك بازیش خوشم مى آید و معتقدم مى تواند براى مجموعه ما مناسب باشد. چندین بار با رییس براى مذاكره با او گفتگو كرده ام.

**بالاخره چه زمانى باید روبینیو را در لاس روخاس-محل تمرین مادرید-مشاهده كنیم؟

او محتمل ترین هدف ماست.او بعنوان یك مهاجم كاذب فوق العاده عمل مى كند اما باید در این تیم با ستاره هاى بزرگى مبارزه كند!