تبیان، دستیار زندگی
کرزی روز یکشنبه با بازدید از استان قندهار در دیدار با بزرگان قبایل از حامیان غربی خود فاصله گرفت و گفت كه افغانستان نیازمند رهبرانی است که آلت دست کشورهای دیگر نباشند و مقام‌های دولت نباید به خارجی‌ها اجازه دهند در کارهای آنها مداخله کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرزایی به طالبان پیوست

کرزای

رئیس‌جمهوری افغانستان تهدید کرد که در صورت ادامه فشارهای خارجی برای ایجاد تغییرات استعفا می‌دهد و به طالبان می‌پیوندد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس افغانستان، کرزایی این تهدیدها را در دیدار خصوصی با آنها بیان کرده است.

این جلسه پشت درهای بسته و به دنبال انتقادهای اخیر رئیس‌جمهوری افغانستان از آمریکا و متحدانش و تنش‌هایی که به دنبال آن میان وی و دولت آمریکا بروز کرده است، برگزار شد.

کرزایی در سخنان پنجشنبه گذشته آمریکا و متحدانش را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته و همچنین کشتار مردم افغان متهم کرد که با واکنش تند واشنگتن مواجه شد.

«فاروغ میرنی»، نماینده مردم «ننگرهار» در مجلس ملی افغانستان روز دوشنبه با اعلام تهدید رئیس‌جمهوری به استعفا، گفت كه کرزایی به نمایندگان گفته است در صورت پیوستن وی به اردوی طالبان شورش به مقاومت تبدیل خواهد شد.

کرزایی در سخنان خود از عملیات هماهنگ نشده نیروهای خارجی که منجر به کشتار مکرر غیرنظامیان افغان می‌شود، انتقاد کرد و گفت كه آمریکایی‌ها زندان‌هایی در افغانستان دارند که هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی این کشور و قوانین آن ندارد.

کرزایی روز یکشنبه با بازدید از استان قندهار در دیدار با بزرگان قبایل از حامیان غربی خود فاصله گرفت و گفت كه افغانستان نیازمند رهبرانی است که آلت دست کشورهای دیگر نباشند و مقام‌های دولت نباید به خارجی‌ها اجازه دهند در کارهای آنها مداخله کنند

نمایندگان برخی از اظهارات اخیر کرزایی را مبالغه‌آمیز خوانده‌اند و معتقدند كه وی به صورت فزاینده‌ای دمدمی مزاج شده و قدرت اداره کشور را از دست می‌دهد.

میرنی گفت كه کرزایی در دیدار با نمایندگان عصبی به نظر می‌رسید و مکررا درباره علت مخالف هفته گذشته مجلس با اصلاحات قانونی مورد نظر وی برای افزایش نفوذ رئیس‌جمهوری بر تشکیلات انتخاباتی کشور پرسش می‌کرد.

کرزایی روز یکشنبه با بازدید از استان قندهار در دیدار با بزرگان قبایل از حامیان غربی خود فاصله گرفت و گفت كه افغانستان نیازمند رهبرانی است که آلت دست کشورهای دیگر نباشند و مقام‌های دولت نباید به خارجی‌ها اجازه دهند در کارهای آنها مداخله کنند.

تنظیم:س.آقازاده